گزارش ها

طالبان درسالروان تلفات به مراتب بیشتر از منسوبان نهادهای امنیتی داده اند

کابل باختر/ 8/ قوس
درحالیکه برنامه خروج نیروهای بین المللی از افغانستان در حال تکمیل شدن است، طالبان مسلح خشونت و حملات بیشتر تروریستی را درکشور تشدید بخشیده اند.
درآغاز سال جاری گروه طالبان با راه اندازی حملات تروریستی تحت نام خالد بن ولید موجی از حملات شان را درافغانستان به راه انداختند که باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیاد از هموطنان ما به شمول زنان و کودکان گردیده است و این حملات درهفته های اخیر بخصوص درشهر کابل ازدیاد یافته حملات که هدفمندانه بوده و تلفات زیادی رامتوجه افراد ملکی ساخته است .
افزایش خشونت و حملات تروریستی گروه طالبان ازنظر نهادهای امنیتی پنهان نمانده بل در چندین عملیات نیروهای امنیتی تلفات سنگین را متحمل شده اند.
اخیراً تاج محمد مجاهد قوماندان قول اردوی 207 ظفر درزون غرب کشور گفته است که با راه اندازی پنجاه و پنج عملیات تصفیوی درطی هشت ماه گذشته در ولایات غربی کشور نزدیک به دو هزار طالب مسلح کشته شده اند.
او گفته است که درپی این عملیات ها بیش از پنجصد تن آنان زخمی و یکصدو سیزده تن دیگر توسط نیروهای امنیتی گرفتار شده اند.
وی علاوه کرد که با فراررسیدن سرمای زمستان تحرکات گروه طالبان نیز شدت می یابد که نهادهای امنیتی کشور برنامه وسیع را جهت سرکوب آنان ترتیب کرده است.
به گفته او، این برنامه مورد تائید مشاوران خارجی نیز قرارگرفته است که با راه اندازی این برنامه امنیت درغرب کشور گسترش خواهد یافت.
به گفته برخی از مسئولان دروزارت دفاع ملی، حملات تروریستی سازمان دهی شده گروه طالبان درچندین استقامت های کشور دفع شده وتلفات سنگین به این گروه واردشده است و اکنون این گروه تاب مقابله رو دررو را با نهادها ی امنیتی کشور ندارند و با راه اندازی حملات تروریستی و گروهی درمحلات ملکی میخواهند روحیه مردم را تضعیف نمایند.
جنرال محمد ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی بار بار گفته است که تهدیدهای همانند جنگ ، تروریزم و نا امنی وجود دارد ولی نیروهای امنیتی بخصوص قوت  های وزارت دفاع ملی کشور از توانایی های لازم برای مهار این تهدیدات برخوردار هستند.
وی گفته است که با خروج نیروهای بین المللی از افغانستان روز بروز توانمندی های نهادهای امنیتی کشور بخصوص سربازان وزارت دفاع ملی بیشتر شده است.
به گفته مقامات وزارت دفاع ملی، آمادگی برای گرفتن مسئولیت رهبری عملیات های نظامی تا پس از خروج نیروهای بین المللی در پایان سال 2014 جریان دارد تا نهادهای امنیتی با روحیه قوی بتوانند از کشور دفاع نمایند که همین اکنون رهبری نود درصد عملیات های نظامی را بدوش گرفته اند.
درجنگ های امسال نه تنها گروه طالبان مسلح تلفات سنگین دادند بل افرادملکی هم آسیب های زیاد جانی و مالی را متحمل شدند و تلفات نیروهای امنیتی هم کم بود که علت آن واضح است زیرا این نیروها با اسلحه و تجهیزات پیشرفته مجهز نیستند و مشکل اساسی دیگر نیروهای امنیتی کشور نبود حمایت هوائی است .
پس باید نیروهای امنیتی کشور با سلاح و امکانات لوژستیکی و سایر ضروریات نظامی مجهز شوند و همکاری جامعه جهانی با آنها نیز بشکل درست آن صورت گیرد تا نیروهای امنیتی کشور با توانایی های بیشتر بتوانند از تمامیت ارضی و استقلال کشور شان دفاع کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا