جامعه

سرپرست ادارۀ ملی احصائیه و معلومات: بیش از 759 هزار تذکرۀ برقی در کشور توزیع شده است

کابل / 14 دلو / باختر
داکتر فقیر محمد زیار سرپرست ادارۀ ملی احصائیه و معلومات امروز در نشست خبری در کابل گفت که این اداره توانسته‌است در پنج ماه گذشته بیش از 759 هزار تذکرۀ برقی در ولایت‌های مختلف کشور توزیع کند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این نشست که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شده بود و حسیب الله موحد معاون و زین الدین نوری رییس ثبت و احوال نفوس ادارۀ ملی احصائیه و معلومات نیز اشتراک داشتند، داکتر فقیر محمد زیار خاطر نشان کرد که این اداره برای بیش از 759 هزار تن در کشور تذکرۀ برقی توزیع کرده است.
زیار افزود که مراکز توزیع تذکرۀ برقی اکنون به‌شمول کابل در 20 ولایت کشور فعالیت دارد و روزانه به 16 تا 17 هزار در خواست کننده، تذکره توزیع می‌کند.
وی فعال‌سازی سیستم ثبت‌نام آنلاین در 17 مرکز کابل و 12 ولایت، اصلاح نام و سن از طریق ریاست عمومی ثبت احوال نفوس به 35 هزار و 260 تن، تثبیت هویت 3 میلیون 59 هزار 871 تن، ایجاد تیم‌های سیار توزیع تذکرۀ برقی به اداره‌های دولتی و هم‌چنان ایجاد تیم تاییدی تذکره‌های کاغذی در ریاست پاسپورت را از دست‌آوردهای این اداره خواند.
سرپرست ادارۀ ملی احصائیه و معلومات گفت که این اداره در نظر دارد در آیندۀ نزدیک به منظور سرشماری همه جانبه در سراسر کشور با در نظرداشت امکانات مالی، کارهای مقدماتی آنرا انجام دهد.
وی در مورد پلان‌های آیندۀ آن اداره معلومات داد و وعده کرد که ادارۀ احصائیه و معلومات جهت فراهم‌سازی سهولت‌های لازم برای مردم، به‌زودی خدمات خود را به گونۀ عادی در همه ولایت‌های کشور از سر می‌گیرد.
به گفتۀ وی؛ تذکره حق هر افغان است و ادارۀ ملی احصائیه و معلومات همواره تلاش می‌کند که همه افغانان از این حق مستفید شوند.
در همین‌حال، سرپرست ادارۀ ملی احصائیه و معلومات از آوردن اندکی اصلاحات در تذکره‌های برقی خبر داد، اما خاطر نشان کرد که تذکره‌های برقی توزیع شده و کاغدی نیز مدار اعتبار است.
باید گفت که اداره ملی احصائیه و معلومات به عنوان تنها مرجع معتبر در سطح کشور در بخش‌های ثبت علمی ارقام، انسجام فعالیت‌های احصائیوی، معلومات جغرافیایی، ثبت احوال نفوس و انسجام و انکشاف سیستم‌های معلوماتی فعالیت می‌کند.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا