ورزش

چرا ورزش دوستان کشور رونالدو را دوست دارند؟

کابل باختر/ 12/ اسد
دردنیای امروزه سیاست کاری و سیاست بازی چنان مُد شده است که حتا سیاسیون از مهره های فوتبال ورزشی که علاقمندان فراوان درجهان دارند سوء استفاده میکنند .
گزارشگر آژانس باختر مینگارد : در رقابتهای جام جهانی فوتبال و خاصتاً مرحله گروهی آن که به رفت و برگشت انجام میشد این سیاست کاری ها را خوب میتوان مشاهده کرد .
دراین باره به چند تا مثال میخواهیم گمان را به یقین مبدل سازیم .
درمراحل نخست زمانی که اسرائیل قصد حمله برغزه را داشت و یاهم حملات همچنان آغازیافته بود ، صدراعظم اسرائیل با تمام بازیکنان باشگاه بارسلونای هسپانیا دیدار کرد و باستاره سرشناس این باشگاه که مسی نام دارد ملاقات کرد ، رسانه تصویرهای این دیدار و مذاکرات را نشر کردند مسی به اسرائیل کمک کرد ، اما برعکس آن بنابه گزارشها زمانیکه صدراعظم اسرائیل میخواست چنین استفاده را ازرونالدو ببرد از او نیز دعوت کرد تا با او دیدارکند . رونالدوی پرتگالی نه تنها این مذاکرات را رد کرد بل 500 هزار یورو به اطفال آسیب از یک جنگ نابرابر کمک کرد .
او با این هم اکتفا نکرد ، درختم بازی زمانیکه یک بازیکن تیم اسرائیل پیراهنش را میخواست با او تبدیل کند ، رونالدو از امر سرباززد و زمانیکه اهل رسانه از او پرسیدند که درکجا بازی کردی گفت درسرزمین اشغالی فلسطین ،ممکن به همین دلیل باشد ، مردم افغانستان بیشتر به رونالدو علاقمند اند زیرا او به انسان های مظلوم می اندیشد به کسانی فکر میکند که دنیای سیاست بازان آن برجنایاتی که اسرائیل درغزه انجام میدهد سرپوش میگذارند . اما یک بازی کن فوتبال برخلاف آنها فکر میکند ، انسان را به عنوان اولاد آدم می شناسد نه به دین ، مذهب ، قدرت ، رنگ ، ده ها دگر .    

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا