اقتصاد

هیئت اجرایی صندوق بین المللی درخواست ۲۲۰ میلیون دالر را برای حکومت افغانستان تائید کرد

کابل/ ۱۲ثور/ باختر
هئیت اجرایی صندوق بین المللی درخواست ۲۲۰ میلیون دالر کمک های اضطراری براثی افغانستان را تحت تسهیلات اعتباری به گونه سریع تائید کرد.
یک منبع خبری وزارت مالیه به آژانس باختر خبرداد٬ این کمک صندوق بین المللی پول به عنوان کمک اضطراری به شکل اختیاری در اختیار حکومت افغانستان گذاشته می شود و افغانستان می تواند با در نظرداشت اولویت ها و ساحاتی که آنرا لازم می داند، به مصرف برساند.
وجوه که صندوق بین المللی پول در اختیار افغانستان می گذارد، قروض سهل، طویل المدت و بدون تکتانه می باشد که حکومت افغانستان باید آنرا در خلال ۱۵ سال به این صندوق بازپرداخت کند. کمک صندوق بین اللمللی پول به افغانستان فرصت می دهد که منابع مالی خویشرا به اولویت های صحی و پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اختصاص دهد.
این کمک ها به افغانستان در حالی صورت می گیرد که رهبری حکومت افغانستان برنامه های مشخصی را اتخاذ کرده است تا در شرایط کنونی بتواند شیوع ویروس کرونا را مهار و کنترول کند و عوارض اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس را به حد اقل آن برسانند. صندوق بین المللی پول به افغانستان اطمینان داده است تا مشاوره های تخنیکی و حمایت های خویشرا با این کشور در جریان مبارزه با کرونا ارائه می دهد.
رهبری وزارت مالیه از کمک های صندوق بین المللی پول که در شرایط کنونی به افغانستان صورت گرفته است، صمیمانه تشکری می کند. عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا