سیاست

رئیس جمهور غنی با وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا دیدار کرد

کابل باختر اول عقرب
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با ریکس تیلرسون وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا دیدار و گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این دیدار که داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور و عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری حضور داشتند، رئیس جمهور به وزیر خارجۀ امریکا و هیئت همراه اش خوش آمدید گفت.
رئیس جمهور کشور از کمک و همکاری های ایالات متحده امریکا در عرصه های مختلف با افغانستان و نیز از رئیس جمهور ترامپ بخاطر اعلام استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، تشکر کرد.
در مقابل، ریکس تیلرسون وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا از فرصت مساعد برای ملاقات با رئیس جمهورغنی ابراز تشکر کرد. دو جانب پیرامون مسایل اقتصادی، همکاری های منطقوی، سرمایه گذاری، پروسۀ صلح و مبارزه با تروریزم، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهورمحمداشرف غنی گفت که استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا تغییر مثبت را در منطقه ایجاد کرده و همه شرکا باید در قبال استراتیژی متذکره مسوولیت شانرا به گونۀ صادقانه انجام دهند.
رئیس جمهورغنی تصریح کرد که مردم و حکومت افغانستان به منظور ایجاد یک فضای امن و تأمین صلح و ثبات در افغانستان، منطقه و جهان از استراتیژی جدید امریکا حمایت و پشتیبانی میکنند.
رئیس جمهور گفت که ما به مردم خود حسابده هستیم و مطابق به ضرورت آنها مشترکاً در جهت تأمین امنیت و موفقیت استراتیژی امریکا اقدام می نماییم. وی افزود که  ما در آوردن اصلاحات در تمام عرصه ها به مردم و شرکای بین المللی خود متعهد می باشیم.
در این دیدار، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، با اشاره به استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا گفت که باید کشورهای منطقه، اهمیت تغییر ماحول را درک کنند و بخاطر تأمین صلح و ثبات و رفاه اقتصادی، مشترکاً کار نمایند.
وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا دراین خصوص صحبت کرد و افزود که امریکا از تمام قوت جهت تطبیق استراتیژی جدید آن کشور، کار خواهد گرفت و دراین زمینه تعهد لازم دارد.
وی همچنان علاوه کرد که ایالات متحدۀ امریکا از تمام شرکا به خصوص کشورهای همسایۀ افغانستان میخواهد تا در تطبیق استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا که منتج به تأمین صلح و ثبات در منطقه میگردد، گام های عملی را بردارند.
وزیر خارجۀ امریکا خاطرنشان کرد که این کشور در تمام عرصه ها به خصوص، رشد و توسعه اقتصادی، معادن و پروژه های بزرگ منطقوی، افغانستان را کمک خواهد کرد و به مثابۀ همکار در کنار دولت و مردم این کشور همچنان باقی خواهد ماند.#احمد ضیا احمدی
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا