آموزش

پانزده هزار مرکز سواد آموزی در کشور وجود دارد

مزار شریف 29 سنبله باختر
معین سواد آموزی وزارت معارف عدم توجه  و نبود امنیت  را از جمله نگرانی های فراروی برنامه های سواد آموزی در کشور بیان کرد.
به گزارش آژانس باختر، این مطالب را دکتور سردار محمد رحیمی معین سواد آموزی وزارت معارف در محفلی که به مناسبت تجلیل از روز جهانی سواد در ولایت بلخ دیروز برگزار شده بود بیان نمود و گفت که موارد بیشتری سد راه سواد آموزی درکشور وجود دارد.
رحیمی بیان داشت: اکنون پانزده هزار مرکز سواد آموزی در کل کشور فعالیت دارد که سالانه بیش از سیصد هزار تن در این مراکز باسواد میشوند و اگر حکومت توجه در رشد سواد نکند سطح آموزش سواد در کشور پایان می آید.
معین سواد آموزی وزارت معارف گفت: حکومت باید برای ازبین بردن چالش ها در این عرصه همکاری نماید.
وی عدم توجه دولت را عوامل اصلی افزایش افراد بی سواد درکشور میداند و تاکید می ورزد که بیسوادی سبب میشود تا بیشتر جوانان به صفوف مخالفان مسلح دولت بپیوندند.
در این محفل صبغت الله مستقیم رییس معارف بلخ گفت که تنها در این ولایت هشتصد مرکز سواد آموزی فعالیت دارند که بیشتر این مراکز در ولسوالی های دور دست این ولایت فعالیت دارد.
از سویی هم شماری از زنان که در این مراکز مصروف آموزش هستند، میگویند که از زمانی که شامل این مراکز شده اند تغییرات زیادی در عرصه زندگی شان به وجود آمده است و از سایر افراد دیگر نیز میخواهند که با استفاده از مراکز سواد آموزی برای امروز و فردای  بهتر خود و خانواده های شان بیاموزند. احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا