جامعه

انگلستان در مورد مهاجرین با وزارت عودت مهاجرین همکاری میکند

کابل باختر/ 30/ دلو
برای راجستر شدن مهاجرین بدون مدرک در پاکستان 25 ملیون دالر نیاز است .
این مطلب را سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان در ملاقات با سر ریچارد استاک سفیر انگلستان در کابل اظهار داشت.
به اساس معلومات ریاست نشرات وزارت مهاجرین و عودت کننده گان به آژانس باختر، دراین ملاقات بلخی علاوه نمود که در جلسات سه جانبه افغانستان یو- ان – سی – اچ – آر و پاکستان درمورد راجستر مهاجرین بدون مدرک توافق شده بود ، اما بخاطر تطبیق آن به 25 ملیون دالر بودجه نیاز بود .
وی گفت که از همکاران بین المللی بشمول انگلستان تقاضا داریم که در این عرصه از طریق موسسات بین  الملل مساعدت نمایند.
عالمی بلخی افزود که اخراج مهاجرین از جانب پاکستان درشرایط نامناسب و هوای سرد زمستان صورت گرفته و ما از مقامات آن کشور تقاضا نمودیم که از مدارا کار بگیرند و بگذارند برای حل این مشکل در جلسات سه جانبه و دوجانبه که عنقریب درآن کشور صورت میگیرد، تفاهم گردد.
بلخی گفت: هرگاه بودجه مورد نیاز به کمک کشورهای دوست فراهم گردد، بدون شک در روش فعلی پاکستان درقبال مهاجرین تغییر مثبت آمده و از مشکلات آنها کاسته خواهد شد.
موصوف از برنامه های آن وزارت در مورد تهیه مشوق های بیشتر نقدی برای عودت کننده ها ، ایجاد بخش حمایت حقوقی برای مهاجرین در خارج از کشور، ایجاد دیتاسنتر به منظور جمع آوری معلومات دقیق درمورد مهاجرین و عودت کننده ها و ارتقاء ظرفیت کارمندان و شفافیت در اجراآت توضیحات داده، گفت: درموارد یاد شده به مساعدت دونرها و کشور شما امیدواراست .
سفیر بریتانیا در کابل گفت که کشوراش دررابطه به عودت کننده گان و استقرار مجدد آنها برنامه های دارد که در آینده نزدیک با شما شریک خواهد شد.
وی همچنان درارتباط برنامه ارتقاء ظرفیت کارمندان و فراهم آوری شرایط بهتر و اجراآت عاری از فساد اداری نیز اظهار همکاری نموده گفت که نیازمندی های مطرح شده از جانب شما را با مقامات کشور مطبوعش شریک مینماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا