جامعه

منبعد در مرکزگرمی های مکروریان ها از گاز استفاده خواهد شد

کابل/ 22جدی/ باختر
اداره میحط زیست می گوید که مواد سوخت سیستم مرکز گرمی مکروریان ها را از تیل به گاز تبدیل می کند. 
به اساس اطلاعیه دفتر مطبوعاتی محیط زیست به آژانس باختر٬ اخیراْ شهروندان کشور از نشر و پخش دود و گاز از سیستم مرکز گرمی مکروریان شهر کابل شکایت کرده اند.
رهبری اداره ملی حفاظت محیط زیست با درک اهمیت موضوع مبارزه با آلودگی هوا هفته گذشته هیئتی را تحت ریاست معین مسلکی این اداره به ساحه مکروریان فرستاد و از نزدیک این موضوع را بررسی کرد.
در این بازدید هیئت مشترک فیصله کرد تا با توجه به هدایت رییس جمهور در رابطه به تبدیل مواد مورد نیاز مرکز سوخت مکروریان از تیل به گاز، چگونگی نشر و پخش دود ناشی از آن از نظر تخنیکی و علمی از سوی نهادهای مربوط بررسی شود.
در پایان این بررسی ها اداره ملی نورم و استندرد مسوولیت گرفت تا دود و گاز ناشی از مواد سوختی مکروریان ها را مورد ارزیابی و مطالعه علمی قراردهد و نتایج آن را با ادارات مربوط از جمله اداره ملی حفاظت محیط زیست جهت اتخاذ تصامیم بعدی شریک کند.
هم چنان اداره ملی حفاظت محیط زیست به تاسی از حکم ریاست جمهوری، از شاروالی کابل خواسته است تا به مشکلات مرکز سوخت مکروریان که احتمال مضر بودن دود ناشی از آن وجود دارد؛ هر چه عاجل اقدام کند.
اداره حفاظت محیط زیست از احساس مسوولیت و بیداری شهروندان در برابر عوامل آلودگی هوای کابل استقبال می کند و خود را مسوول می داند تا به تمام این شکایت ها رسیدگی کند و از رسانه ها و خبرنگاران کشور نیز توقع دارد تا در امر زدودن سوی تفاهمات در این زمینه کمک کنند.
قابل یادآوری است که مرکز گرمی مکروریان شهر کابل بیش هشت هزار و هشت صد اپارتمان رهایشی را تحت پوشش قرار می دهد. مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا