فرهنگ

پوهنمل فراهی : صنعت توریزم دررشد اقتصاد ومعرفی فرهنگ عالی افغانی نقش ایفا میکند

کابل 30 جوزا باختر
پوهنمل نبي فراهی معین مالی، اداری و توریزم وزارت اطلاعات و فرهنگ  شام دیروز هوتل قصر قرغه را در ساحه تفریحی بند قرغه افتتاح کرد.
این هوتل درمساحت شش هزار و پنجصد متر مربع زمین با استفاده از معماری کلاسیک اسلامی به هزینه دوملیون دالر امریکایی توسط یکتن از تجار ملی ساخته شده که دارای  چهار سالون   برای محافل و مجالس، اتاق های مجهز، ساحه تفریحی و محل توقف وسایط میباشد.
به گزارش خبر نگار آژانس  باختر، در مراسم افتتاح هوتل یادشده که عده یی ازاعضای شورای ملی، برخی از مسوولان وزارت خانه ها و تعدادی از تجارملی شرکت کرده بودند، پوهنمل نبی فراهی درمورد اهمیت  صنعت توریزم و سیاحت درکشور  صحبت  نموده گفت: در جهان امروز توریزم بزرگترین منبع عایداتی برای یک کشور میباشد.
پوهنمل فراهی خاطرنشان کرد صنعت توریزم نه تنها در رشد اقتصاد کشورما نقش دارد ، بلکه در معرفی فرهنگ عالی افغانی نیز تاثیر  به سزایی دارد.
وی افتتاح این هوتل را زمینۀ به خاطر تشویق سایر تجار ملی برای رشد سرمایه گذاری درعرصه توریزم درکشور خواند و خاطرنشان کرد  که تجار ملی باید برای غنا مندی و معرفی فرهنگ اصیل افغانی و نیز رشد اقتصاد کشوردراین زمینه ها سرمایه گذاری نمایند.
نبی فراهی اضافه کرد، آب و هوای مساعد و غذاهای لذیذ ومهمان نوازی مردم افغانستان باعث میشود تا جلب توجه  سیاحین  به کشور ما بیشتر شود و این  صنعت از رونق بیشتری برخوردار گردد.
کشورما درتمام فصل ها با داشتن آب و هوای مساعد  جلب و جذب سیاحین میگردد و باید دراین راستا هم دولت و هم  سرمایه گذاران ما توجه بیشتر نمایند.
معین وزارت اطلاعات و فرهنگ ازاین اقدام نیک میرزاعلی حدران سرمایه گذار هوتل قرغه  ابراز امتنان نموده گفت این اقدام  وی سبب جلب توجه بیشتر تجارمیگردد تا دراین راستا سرمایه گذاری نمایند.
دراین مراسم میرزاعلی حدران نیز صحبت نموده گفت این  ماهستیم که خانه و کشور خود را آبادمی سازیم و نباید انتظار داشت که دیگران کشورمارا اعمار سازند.
او همچنان از سایر تجارملی خواست تا برای زیبا ساختن این وطن از سرمایه های شان استفاده نمایند وبجای بیرون از کشور در داخل افغانستان سرمایه گذاری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا