۱۰۰ روز

دربخش ویژه تفتیش آرا ده تیم اضافه شد

کابل باختر31 اسد
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز در یک نشست خبری گفت که بیش از شصت و سه فیصد آرای دور دوم انتخابات تفتیش شده است.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: نورمحمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات دراین نشست خبری گفت که بخاطر تسریع روند تفتیش بخش ویژه آرا که شش هزار صندوق را دربر میگیرد ، ده تیم دیگر نیز اضافه شد و از چهل تیم به پنجاه تیم ازدیاد یافت .
وی خاطرنشان ساخت که درروزگذشته  826  صندوق رای تفتیش شد که ازاین جمله 94 صندوق آن ازبخش ویژه شمارش مجدد گردیده ودرمجموع تاکنون 424 صندوق رای ازبخش ویژه تفتیش وشمارش شده است .
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات علاوه کرد که ازآغاز روند تفتیش آرا تا حال 14 هزار و 516 صندوق آرا تفتیش و شمارش شده که 63   اعشاریه 5 فیصد تمام صندوق های آرا  را تشکیل میدهد و دراین روند 672  کارمند کمیسیون مستقل انتخابات و درمجموع یکهزار و  364  ناظر دونامزد انتخابات ریاست جمهوری و ناظران ملی و بین المللی شامل میباشند .
وی درمورد جمع بندی چک لست ها نیز معلومات داده گفت که به اساس آخرین ارقام در مجموع پنج هزار و 782  چک لست یا جدول نتایج  پروسس شده وازاین جمله دوهزار و 711  جدول آن به آرشیف سپرده شده که درمورد آن تصمیم گرفته شود.
همینگونه از دوشنبه هفته آینده در رابطه به چک لست ها و جدول های نتایج به شکل علنی و در حضورداشت ناظران ، مشاهدان و مطبوعات تصمیم گرفته میشود و کمیسیون مستقل انتخابات مصمم است که 24 ساعت قبل از تصمیم گرفتن درمورد چک لست ها ، جزییات آن را برای رسانه اعلام نماید.
همچنان سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات دررابطه به  باز شماری 907 صندوق رای کابل نامزدان شورای های ولایتی نیز معلومات داد گفت که تاکنون 160 صندوق آن شمارش شده ودراین زمینه نیز کار جریان دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا