جامعه

روزه داری و تاثیر آن بر سلامتی افراد چاق یا لاغر

کابل باختر 20 جوزا
روزه داری سلامتی افراد چاق را تهدید نخواهد کرد مگر این که یک کاهش وزن خیلی سریع و زیاد روی دهد.
افراد چاق اگر رژیم کم کالری متعادلی داشته باشند، می توانند کاهش تدریجی بافت چربی را داشته باشند زیرا افراد دارای اضافه وزن عادت به ریزه خواری و خوردن غذاهای فوری دارای انرژی زیاد دارند.
هنگام روزه داری این ریزه خواری متوقف می شود و بدن فرد فرصتی پیدا می کند تا چربی های اضافه خود را آزاد سازد و بدین ترتیب وزن به خوبی کاهش می یابد .
در مورد افراد خیلی لاغر نیز باید  گفت :البته نمی توان به صراحت نظر داد که آیا روزه داری برای آنان ضرر دارد یا نه ، زیرا یک فرد خیلی لاغر ممکن است دارای بیماری خاصی باشد که نیاز به بررسی داشته باشد .
به طور کلی به فرد خیلی چاق می توان گفت که مشکلی پیش نخواهد آمد، ولی به فرد خیلی لاغر نمی توان چنین اطمینانی داد. افراد لاغر به علت کم اشتهایی، کاهش دریافت مواد غذایی و از دست دادن بیشتر توده عضلات، به تدریج ضعیف می شوند و در معرض آسیب قرار می گیرد.
نکته مهم این است که افراد لاغر اغلب در خوردن و اشتها مشکل دارند و با روزه گرفتن ممکن است وضعیت تغذیه ای آنان بدتر بشود.افراد خیلی لاغر هرچه میزان چربی بدنشان کمتر باشد، از دست دادن پروتئین ها بیشتر است و در معرض آسیب بیشتری هستند. 
ختم/خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا