جامعه

رسانه های خصوصی در کارزار آگاهی دهی به خاطر کاهش آلودگی هوا سهیم می شوند

کابل/ ۹ جدی/ باختر
جلسه هماهنگی با مسوولان رسانه های خصوصی پیرامون کاهش آلودگی هوای شهر کابل، امروز در مرکز رسانه های حکومت٬ برگزار شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر٬ در آغاز این جلسه فیروز بشری٬ رییس مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت پیرامون آجندای نشست صحبت کرد و خواستار همکاری مسوولان رسانه های خصوصی جهت انعکاس اقدامات عاجل دولت ونظارت از چگونگی فعالیت های پلان شده کمیته آگاهی عامه در رابطه به کاهش آلودگی هوا شد.
دواخان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری، عاقبت الله ادیب یار، مشاور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ و لیلا سامانی، رییس اطلاعات وارتباط عامه اداره ملی حفاظت محیط زیست نیز در رابطه به آگاهی دهی پیرامون هوای آلوده شهرکابل، اقدامات عاجل دولت، برنامه های طرح شده، چگونگی تطبیق آن، فعالیت کمیته های چهارگانه و برخورد های قانونی بامتخلفان، صحبت کردند و خواهان همکاری رسانه ها در زمینه عملی شدن برنامه های تدوین شده شدند.
دراین جلسه مسوولان رسانه های خصوصی بر دوام همکاری های خود تاکید کردند و وعده سپردند که برنامه های مختلف شامل میزهای مدور، مصاحبه ها، گزارش ها، خبر، اسپات های کوتاه صوتی وتصویری واطلاعات مرتبط به محیط زیست را تهیه می کنند و به نشرمی سپارند.
آلودگی هوا از جمله مشکلات فراگیر است ونیاز است که همه نهاد ها وادارات در مبارزه با آن یکجا وهماهنگ اقدام کنند. در این زمینه نقش رسانه های خصوصی برای آگاهی دهی از اضرار این پدیده و انعکاس اقدامات مسوولان ادارات در راستای جلوگیری از آلودگی هوا، با اهمیت دانسته می شود.
براساس فیصله اخیر کمیسیون عالی جلوگیری از آلودگی هوا، وزارت خانه ها وادارات عضو مکلف شده اند که این مسوولیت را انجام دهند٬ پیگیری ونظارت جدی از سیستم تسخین شهرک ها، بلند منزل ها، حوض های آب بازی؛ توقف واخراج ریگریشن های ساحات پغمان٬ ارغندی ونقاط دیگر؛ توقف ونظارت جدی داش های خشت پزی در فصل زمستان؛ تغییر سیستم سوخت ادارات دولتی، شرکت ها موسسات، نهاد های تعلیمی وتحصیلی به گاز مایع و برق و عرضه گاز مایع  قیمت مناسب از سوی اداره تنظیم مواد نفتی.
اخیراً رییس جمهوری، به اعضای این کمیسیون هدایات لازم داده است کهاقدامات عاجل وجدی به ویژه در فصل زمستان، برای کاهش آلودگی هوا روی دست بگیرند.ختم/ بهزاد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا