گزارش ها

حکومت به تعهدات اش در قبال حزب اسلامی عمل کرد

اکنون نوبت حزب اسلامی است
کابل باختر/ 14/ حمل
قرار است هفته آینده یک بخش از زندانیان حزب اسلامی افغانستان به اساس توافقنامه صلح که میان حکومت و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیاربه امضاء رسید، از بند آزاد شوند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد : در توافقنامه صلح که میان حکومت وحدت ملی و هیات حزب اسلامی درکابل به امضاء رسید؛ یکی از مواد آن به رهایی زندانیان حزب اسلامی تاکید میکند که درزندان های افغانستان بسر میبرند.
درحال حاضر سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که هفته آینده بخش از زندانیان حزب اسلامی آزاد خواهند شد.
او تاکید کرده است که تمام بخش های توافقنامه صلح ازطرف حکومت افغانستان عملی شده و ما انتظار داریم حزب اسلامی آمدن گلبدین حکمتیار را به کابل اعلام نماید.
تعهدات مشترک هر دو جانب در موافقنامه صلح شامل پایان جنگ ، تامین صلح و امنیت پابندی به ارزش های اسلامی و برخی موارد دیگر میشود.
اکنون که دولت افغانستان اعلام کرده است که تمام بخش های توافقنامه صلح را انجام داده و حالا زمان آن رسیده که جانب مقابل یعنی حزب اسلامی نیز مطابق به این توافقنامه عمل کنند.
حزب اسلامی خود را از گروه مسلح دیگر جدا سازند و به جای جنگ مسلحانه مبارزه سیاسی را در پیش گیرند.
درحالیکه از توافقنامه صلح میان حکومت وحدت ملی و حزب اسلامی حدود هفت ماه میگذرد اما حزب اسلامی مطابق به این توافقنامه تاکنون کدام اجراات چشمگیری از خود انجام نداده است بخصوص دربرخی مناطق کشور درخصوص نا امنی ها اعضای حزب اسلامی مورد انتقاد قرار گرفته است.
چندی پیش والی لغمان ادعا نمود که برخی از اعضای حزب اسلامی در درگیری های مسلحانه در برابر نیروهای دولتی دخیل اند.
در حال حاضر مردم افغانستان توقع دارند اعضای حزب اسلامی به اساس این توافقنامه میتوانند در راستای تامین امنیت و صلح در کشور نقش اساسی را بازی کنند و به افراد خود در نقاط کشور دستور بدهند که آتش بس را مراعات کند و با حکومت وحدت ملی در تامین امنیت همکاری علنی کنند تا مردم باورکند که واقعاً حزب اسلامی در آوردن صلح با حکومت وحدت ملی صادقانه همکاری دارند.
اکنون بازی در دست اعضای حزب اسلامی است که چطور میتوانند از این فرصت استفاده کنند و یکبار دیگر اعتماد مردم را در راستای تامین امنیت وصلح درکشور بدست آرند و چطور میتوانند این فرصت بدست آمده را با طور واقعی آن مدیریت کنند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا