سیاست

احمد ضیاء مسعود: ظرفیت قضات و څارنوالان باید تقویه یابد و ساختار های متناسب ایجاد گردد

کابل باختر 24 سنبله
احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب، امروز با کیلی جونز رییس کشوری سازمان بین المللی انکشاف حقوق و فرانسیس داوییس مشاور خاص آن اداره دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به آژانس باختر، در این دیدار بحث رویی حاکمیت قانون، اصلاحات، و تقویه نهاد های عدلی صورت گرفت خانم کیلی جونز از کارکرد ها، دست آورد ها و چالش های فراروی  سکتور عدلی در افغانستان یاد آوری نموده افزود :
کار های موثری در جهت ظرفیت سازی و تقویه نهاد های عدلی، قضایی و حقوقی در مرکز و ولایت کشور صورت گرفته است
خانم کیلی با تاکید بر این که این نهاد ها باید تقویه کردند افزود که تلاش های جامعه جهانی برای ایجاد ظرفیت های لازم در این ادارات ادامه خواهد داشت.
احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب،  بیان داشت:  مردم از سیستم نهاد های عدلی و قضایی و  عدم تامین درست عدالت توسط این نهاد شکایت دارند. وی اضافه نمودکه  عدم تطبیق و تحکیم قوانین مشکل عمده نهاد های عدلی و قضایی  در مرکز و ولایت کشور است.
نماینده فوق العاده رییس جمهور افزود: فساد اداری در نهاد های عدلی و قضایی و  ارگان های امنیتی باعث گردیده تا فاصله بین حکومت و مردم ایجاد شود.
وی  با بیان اینکه نهاد های بین المللی بصورت موثر آن در ولایت حضور ندارند افزود:   ظرفیت سازی در ادارات صورت نگرفته، ارزیابی کاری وجود ندارد تسلسل پروسه ها  و تطبیق نظارت دقیق انجام نیافته است
وی  پیشنهاد نمود تا تیم تخنیکی از نهادی عدلی و قضایی کشور تشکیل شود، چالش ها، و ضروریات بیان گردد راه حل های  اصلاحی به وجود اید.  تا قوه قضایه و نهاد های حقوقی بصورت درست آن تقویه شوند.
نماینده فوق العاده رییس جمهور افزود: یک تیم تحقیقاتی در قسمت ساختارها و مودل های کشور های اسلامی در انطباق با وضعیت موجود کشور صورت گیرد و از آن نمونه برداری شود  تا بتوانیم از ساختار های پیچیده و کهنه اداری و عدلی به یک سیستم پیشرفته برسیم و عدالت و شفافیت بصورت درست آن تامین شود
وی همچنان افزود که ظرفیت قضات و څارنوالان باید تقویه یابد و ساختار های متناسب ایجاد گردد تا قضایا به صورت منصفانه و با سرعت پیگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا