سیاست

رئیس اجرائیه کشور با رئیس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرد

کابل/15/عقرب/باختر
رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان امروز در قصر سپیدار با راحیل شریف رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی پاکستان و هیئت همراه اش، در حالی که سرپرست وزارت دفاع ملی کشور٬ رئیس ستاد ارتش و معین امنیتی وزارت امورداخله حضور داشتند، دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر: رئیس ستاد ارتش پاکستان احراز مقام ریاست اجرائی و تشکیل حکومت وحدت ملی را به داکتر عبدالله عبدالله تبریک گفت و از بازشدن صفحه جدیدی در روابط این دوکشور و همکاری در عرصه های امنیتی و مبارزه با تروریزم خبرداد.
رئیس اجرائیه با ابراز تسلیت و همدردی با قربانیان حمله تروریستی واگه٬ از تشریف آوری رئیس ستاد ارتش و هیئت همراه اش، در راستای تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور به قدردانی یاد نمود.
رئیس اجرائیه در ادامهء صحبت به بهبود روابط و همکاری میان هردو کشور در عرصه های مختلف در سایهء حکومت وحدت ملی و استفاده از فرصت های موجود به نفع مردم افغانستان و پاکستان و منطقه تاکید نمود.
رئیس ستاد ارتش پاکستان در ‌ صحبت هایش از عملیات نظامی ارتش این کشور علیه طالبان پاکستانی در وزیرستان و مناطق دیگر این کشور خبرداده گفت: مبارزه علیه تروریزم و افراط گرایی در پاکستان ادامه دارد و تلاش می کنیم منطقه را از وجود این عناصر پاک نماییم و در عین حال نقل و انتقال این عناصر را به سوی افغانستان مهارسازیم.
چگونگی رسیدگی به بیجاشدگان به اثر این نبردها در داخل پاکستان و همچنان به سوی خاک افغانستان و کمک به این ها از مسائل دیگری بود که در صحبت با رئیس ارتش پاکستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. رئیس ستاد ارتش پاکستان افزود: در تلاش هستیم که بعد از تصفیهء مناطق بیجاشدگان، آنان را دوباره به مناطق شان برگردانیم.
رئیس اجرائیه کشور به همکاری بیشتر میان قوای مسلح هردو کشور به خصوص در عرصه تبادله معلومات استخباراتی تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد که خاک پاکستان و افغانستان توسط تروریست ها علیه مردم این دو کشور مورد استفاده قرارنگیرد. رئیس اجرائیه افزود: فرصت تازه ای با تغییرات سیاسی در هردو کشور ایجاد شده است و این مسوولیت مشترک ماست تا از این فرصت به نفع صلح و استقرار در هردو کشور و منطقه استفاده نماییم.
رئیس ستاد ارتش پاکستان در صحبت هایش با رئیس اجرائیه علاوه نمود: مردم و ارتش پاکستان خطرات تروریزم و نیاز به مبارزه با دهشت افگنی را درک می کنند و با در نظرداشت تلفات ناشی از حملات تروریستی آمادهء مبارزه با این خطر مشترک هستند و نیروهای ارتش دوکشور بدون تردید بیشترین تلفات را در این مبارزه متحمل شده اند.
رئیس اجرائیه همچنان به همکاری مشترک و تبادل تجربه میان ارتش هردو کشور تاکید نمود تا از تجارب و دستاوردهای یکدیگر در مبارزه علیه دهشت افگنی و خطرات ناشی از آن استفاده صورت گیرد.
همینگونه رئیس اجرائیه علاوه کرد: در حالی که حکومت وحدت ملی به روند صلح و مذاکره متعهد است٬ در تعریف روشن از دوست و دشمن و مقابله با دشمنان کشور و حمایت از قوای مسلح این کشور تردیدی ندارد.
رئیس ستاد ارتش پاکستان علاوه نمود: حکومت و ارتش پاکستان از حکومت وحدت ملی حمایت می کنند و امیدوارند این حکومت که از قاطبهء مردم افغانستان نمایندگی می کند با روابط گسترده در سطح منطقه و جهان باعث صلح و استقرار در افغانستان و منطقه گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا