آموزش

هفتمین کنفرانس تکنالوژی معلوماتی برگزار شد

کابل/27/قوس/باختر

هفتمین کنفرانس تکنالوژی معلوماتی به هدف بررسی تاثیر تکنالوژی معلوماتی در تحصیلات عالی و جامعه افغانی امروز در وزارت تحصیلات عالی برگزار شد.

این کنفرانس به حمایت مالی برخی از نهادهای تحصیلی بین المللی و کشور آلمان برگزار گردیده است.

در آغاز کار کنفرانس، سرور دانش سرپرست وزارت تحصیلات عالی صحبت کرده گفت، آلمان از جمله کشور های است که در بخش های مختلف مردم افغانستان و وزارت تحصیلات عالی را کمک نموده است.

آلمان در طول سال های اخیر با وزارت تحصیلات عالی همکاری های زیادی نموده که اکنون تعداد از استادان ما در پوهنتون های مختلف کشور آلمان مشغول تحصیل هستند و قبل از این هم چند دوره بعد از اکمال تحصیل فارغ  گردیده اند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی روی نقش و موثریت استفاده از سیستم کمپیوتری و تکنالوژی معلوماتی در سیستم اداری، سرعت کاری، جلوگیری از فساد اداری، جلوگیری از جعل و تقلب اسناد تحصیلی، کاهش در مصرف بودجه، استفاده خوبتر و بهتر در بخش های علمی و اکادمیکی صحبت نموده از تمامی روسای پوهنتون های کشور خواست تا امکانات استفاده از تکنالوژی معلوماتی را در پوهنتون های شان مهیا نمایند.

 

 

 

 

بعداً سفیر المان مقیم کابل در رابطه به روابط گذشته و فعلی آلمان و افغانستان صحبت نموده به همکاری های کشور اش با افغانستان و خاصتاً" وزارت تحصیلات عالی تاکید نمود.

همچنان در این کنفرانس سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی روی اهمیت تکنالوژی معلوماتی و سهولت های آن در بخش های مختلف زندگی بشری مخصوصاً" تحصیلات عالی صحبت همه جانبه نموده وعده هر گونه همکاری را دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا