امنیت

مرکز آموزشی کریمنال تخنیک افتتاح شد

مرکز آموزشی کریمنال تخنیک امروز در بگرام به بهره برداری سپرده شد.
از طریق این مرکز آثار اعراض که در عمل جرم بدست می آید ،بخاطر شناخت مجرم استفاده می شود. این دستگاه در اصل به مدیریت عمومی کریمنال تخنیک وزارت داخله آماده گردیده پس از آنکه مرحله آموزش و آشنایی با این دستگاه تکمیل شد به وزارت داخله سپرده می شود.
دگرجنرال جمیل جنبش، رییس عمومی مبارزه با جرایم جنایی وزارت امور داخله هنگام افتتاح این لابراتوار در در مرکز نظامی آیساف افتتاح گردید که این مرکز زمینه را برای تدقیق، تحیق و مطالعه بیشتر در مورد جرایم مهیا خواهد ساخت و در کاهش جرایم کمک خواهد کرد.
به گفته جنبش، تعمیر این لابراتوار به مصرف ششصد هزار دالر اعمار شده و تجهیزات آن به ارزش شش ملیون دالر در داخل  آن نصب گردیده است که هزینه آن از طرف امریکا پرداخت شده است.
به گفته وی این مرکز دارای 19 اتاق تدریسی، لابراتوارها و اتاق های اداری بوده که با وسایل عصری مجهز شده است وزمینه تشخیص جرایم و فاعل آن اسان میگردد.
رییس عمومی مبارزه با جرایم جنایی وزارت امور داخله گفت که قبل از اعمار این مرکز مسوولان لابراتوار های امریکا مقیم بگرام، برای 34 کارمند مدیریت عمومی کریمنال تخنیک وزارت داخله، سه دوره آموزشی شش ماهه را در بخش دی ان ای، نشان انگشت، عکاسی محل واقعه دایر کرده بود.
وی گفت در آینده نزدیک پنج لابراتوار دیگر تحقیقاتی و آموزشی کریمنال تخنیک در ولایات خوست، ننگرهار، هرات، بلخ و قندهار نیز به ارزش بیش از یک نیم ملیون دالر از کمک امریکا فعال می شود.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا