اخباراقتصاد

مرکز تجارتی زنان بادغیس دو باره به فعالیت آغاز کرده است

قلعۀ نو/ 19 حمل/ باختر

مسوولان مرکز تجارتی بادغیس و شماری از زنان تجارت‌ پیشه در آن ولایت، از آغاز دوبارهٔ فعالیت این مرکزتجارتی استقبال می‌کنند، اما می‌گویند که به‌ دلیل نبود مشتری، زیان کرده‌اند.

مسوولان مرکز تجارتی زنان بادغیس و زنان تجارت‌ پیشه از مسوولان امارت اسلامی و نهادهای ملی و بین‌المللی می‌خواهند که زمینه‌های بهتر شغلی را به آنان فراهم کنند.

صدیقه، یک تن از این زنان تجارت‌ پیشۀ بادغیس که روزانه سرگرم خیاطی در این مرکز تجارتی‌ است، می‌گوید که انواع لباس‌های زنانه را می‌دوزد تا بتواند مخارج خانوادۀ هفت‌ نفری‌اش را تأمین کند، اما نبود مشتری و عدم رونق کار سبب شده است که به مشکل روزانه ۱۰۰ تا ۳۰۰ افغانی به‌ دست بیاورد.

شماری دیگر از زنانی که در این مرکز تجارتی کارمی کنند نیز از کم‌ رنگ‌ بودن کارشان شکایت دارند.

در همین حال، عطیه توخی، مسوول مرکز تجارتی زنان بادغیس می‌گوید که در این مرکز، زنان در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند و این مرکز ۵۶ دکان دارد که هم‌ اکنون به‌ دلیل کم‌ بود زنان تجارت ‌پیشه، بیست وشش دکان فعال است.

همچنان مسوولان شاروالی شهرقلعۀ نو مرکز بادغیس می گویند که آنان در صدد پشتی‌بانی زنان تجارت ‌پیشهٔ آن ولایت‌اند و تلاش می‌کنند که در هماهنگی با موسسات امداد رسان، زمینۀ دوبارۀ کار را برای آنان فراهم کنند.

گفتنی است که این مرکز تجارتی سه سال قبل به هزینۀ ۲۰ میلیون افغانی ایجاد شده است. محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا