جهان

مرکل و جانسون خواهان تقویت روابط دوجانبه شدند

برلین/ دویچه وله/۱۳ سرطان/باختر
مرکل، صدراعظم آلمان احتمالاً درآخرین کنفرانس مشترک خبری با جانسون نخست وزیر بریتانیا، بر سر تقویت روابط دو کشور توافق کردند. جانسون از تلاش‌های ۱۶ ساله مرکل در راستای تحکیم روابط مشترک میان دو کشور ابراز قدردانی کرد.
مرکل به روز جمعه بعد از دیدار با جانسون در چکیرس، مقر نخست وزیر در شمال غرب لندن گفت که هردو کشور در مورد مشوره های منظم دوجانبه توافق کرده اند. مرکل افزود: «ما از جانب آلمان با میل بسیار آماده استیم در مورد یک توافقنامه دوستی یا توافقنامه همکاری مشترکاً کار کنیم.» افزون برآن قرار است کابینه آلمان فدرال در آینده یک بار در سال، با کابینه بریتانیا، نشست مشترک دایر کند.
صدراعظم آلمان قبلاً به روز جمعه، در یک کنفرانس ویدیویی کابینه بریتانیا اشتراک کرد و با وزیران آن کشورصحبت کرد. این یک کنفرانس افتخاری برای مرکل بود که قبلاً در سال ۱۹۹۷، با بیل کلینتن، رییس جمهور آن زمان ایالات متحده امریکا برگزار شده بود.
مرکل تأکید کرد که بعد از بریگزیت، این «فرصت خوبی است تا در روابط آلمان-بریتانیا، فصل جدیدی باز شود » و او امیدوار همکاری در بخش‌های اقتصاد، انرژی و فرهنگ میان دو کشور است.
یک مساله مهم در دیدار مرکل و جانسون، مبارزه هردو کشور علیه پاندمی کرونا بود. صدراعظم آلمان به بریتانیایی های واکسین شده، امیدواری سفر به آلمان را داد.
در بریتانیا شمار مبتلایان، به دلیل گسترش نوع ویروس دلتا، از دونیم ماه به این سو باردیگر به شدت افزایش یافته است. شمار موارد مرگ و میر نیز حین دو هفته، تقریباً دو برابر (روزانه از ده به ۱۷ مورد در هفته گذشته) افزایش یافته است.
مرکل تأکید کرد که نوع دلتا در این میان در آلمان نیز در حال گسترش است.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا