فرهنگ

رشد صنعت گردشگری درهرات

شهرهرات 15 جدی باختر
مسئولان فرهنگی هرات ، از بهبود قابل ملاحظه  صنعت گردشگری در این ولایت خبر میدهند.
موجودیت بیش از هشتصد آبده تاریخی وجاذبه های  گردشگری طبیعی ، ولایت هرات را به یکی از مراکزعمده سیاحتی  در کشور مبدل ساخته است بطوری که سالانه هزاران تن از داخل و خارج کشور برای بازدید از این ساحات به هرات سفر می کنند.
ولایت هرات از دیرباز تا اکنون مورد توجه اقشار مختلف در سراسر جهان بوده یکی از ولایات مهم فرهنگی-هنری و ادبی در سطح کشوربه شمار می رود.
آریا رئوفیان رئیس عمومی اطلاعات وفرهنگ  ولایت هرات میگوید:"  در سال روان میزان افراد گردشگر در هرات نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و عواید زیادی از ناحیه بازدید از این ساحات به حساب حکومت واریز شده است.
رئوفیان ، کار روی کتاب راهنمای هرات به عنوان منبع مهم اطلاعاتی که به زودی به زیور چاپ آراسته می شود ، تبلیغات در خصوص ساحات تاریخی این   ولایت از طریق منابع گوناگون وفضای مجازی، تهیه نقشه گردشگری  هرات که به صورت تخصصی از سوی انجمن گردشگران آماده شده است،تلاش برای بازسازی ساحات تاریخی و معرفی این جاذبه ها از طریق تبلیغات را از عواملی دانست که در بهبود این صنعت نقش داشته است.
رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید:"  در صورت تامین امنیت نسبی در ساحاتی که جاذبه های گردشگری در آن موقعیت دارد به خصوص در سطح ولسوالی ها میزان گردشگران و عواید ناشی از این منبع در هرات افزایش قابل ملاحظه ایی خواهد یافت.
در عین حال وحید احمد سلطانی امر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید که در سال روان بالغ بر دوازده هزار تن تا اکنون از جاذبه های تاریخی این ولایت بازدید نموده که این رقم در تمام سال گذشته اضافه از نه هزار تن عنوان شده بود.
سلطانی عواید این اداره  ده ماه گذشته بالغ بر پنجصد هزار افغانی اعلام کرد و خاطر نشان ساخت که این رقم در سال گذشته چهارصد وسی وسه هزار و نهصد وسی افغانی تذکر رفته است.
ولسوالی های چشت شریف؛اوبه،غوریان،کرخ،انجیل ،گذره و مرکز شهر هرات ساحاتی است که  عمده ترین اماکن تاریخی در آن موقعیت دارد.
قلعه اختیار الدین،حوض چهار سوق،مصلای هرات،زیارت شاهزاده ها،زیارت خواجه عبدالله انصاری و ساحات تاریخی اطراف ،زیارت سلطان آقا، مدرسه ومسجد جامع گوهر شاد بیگم،شهرک صنعتی ،مراکز توسعه یافته ،چشمه اوبه،باغ شیدایی،تخته صفر،جنگلات،غار چله خانه،ساحات مختلف پل مالان ،پل پشتون و صدها بنای تاریخی دیگر از جمله جاذبه های تاریخی به شمار می روند که بیشترین بازدید کنندگان داخلی وخارجی را به خود اختصاص داده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا