جهان

چرا حکومت پاکستان به خواست اعتصاب کننده گان توجه نمی کند؟

شهرکویته/دان/باختر/1حوت
اعتصاب باشنده گان شیعه شهر کویته وارد سومین روز خودشده است.
دامنهء اعتصاب ها و اعتراض ها که شام یک شنبه یک روز پس از انفجار در شهر کویته آغاز گردید در نقاط مختلف پاکستان گسترش یافته است. در این انفجار هشتاد و نه نفر کشته و حدود دو صد نفر دیگر زخمی شده اند.
طبق گزارشها، هزاران تن از قوم شیعه شهر کویته  به خصوص زنان مانع دفن اجساد گردیده و دست به اعتصاب زده اند و از سوی دیگر برخی شهر های دیگر این کشور در حمایت از این اعتصاب به سرک ها بر آمده اند.
باشده گان شیعه شهر کویته می گویند، تا زمانی که دولت مرکزی امنیت این شهر را به اردوی پاکستان نه سپرده آنها اعتصاب شان را خاتمه نه بخشیده و اجساد را دفن نخواهند نمود.
آنان گفته اند که یگانه خواست ما این است که شهر کویته را به اردوی این کشور بسپارند در غیر آن ما به اعتصاب خود ادامه خواهیم داد.
میرزا حسین، معاون حزب دموکراتیک هزاره می گوید که حکومت با براه اندازی عملیات هدفمند می تواند در مدت یک هفته آنانی را که مسوول حملات اخیر شهر کویته اند، گرفتار نموده و به جزای اعمال شان برساند.
راجا پرویز اشرف صدر اعظم پاکستان روز گذشته  به پارلمان این کشور گفت که حکومت برای گرفتاري و مجازات مسوولین حملات اخیر کویته تلاش نهايي خود را به خرچ خواهند داد.
مسوولیت این حمله را گروه غیر قانونی موسوم به لشکر جنگهوی به عهده گرفته است.
از آغاز سال  جاری میلادی تاکنون این دومین حمله بالای شیعه ها در شهر کویته می باشد.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا