سیاست

رهبران سه کشور و نماینده ارشد ملکی ناتو به خاطر حادثه قول اردوی شاهین ابراز همدردی نمودند

کابل 10 ثور باختر
پادشاه اسپانیا، صدراعظم هندوستان، رئیس‌جمهور آلمان و نماینده ارشد ملکی ناتو در افغانستان با ارسال پیام‌های تسلیت به رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، نسبت به حمله تروریستی به قول اردوی 209 شاهین در شهر مزارشریف، مراتب همدردی‌شان را اظهار داشتند.
به اساس معلومات ریاست عمومی اداره امور به آژانس باختر، فیلیپی، پادشاه اسپانیا، مراتب همدردی و همبستگی خود و ملکه این کشور با خانواده‌های قربانیان ابراز داشته و برای شفایابی عاجل زخمیان حادثه، اظهار امیدواری نموده است.
ناریندرا مودی، صدراعظم هند، با ذکر حمایت و همبستگی این کشور با مردم و حکومت افغانستان، عزم و اراده راسخ مردم و قوای امنیتی و دفاعی افغانستان را بر تمام دشمنان پیروز خوانده است که موجب تأمین وحدت، صلح، امنیت، ثبات و رفاه افغانستان خواهد شد.
فرانک والتر شتاینمایر، رئیس‌جمهور آلمان نیز در پیام تسلیت خویش، گفته است  که این کشور شانه به شانه افغانستان به تلاش‌هایش در راستای مبارزه با تروریزم ادامه خواهد داد.
کورنیلس زیمرمن، نماینده ملکی ناتو در افغانستان بر تعهد محکمی که ناتو نسبت به افغانستان دارد، تأکید کرده است. در پیام تسلیت وی افزوده شده که ناتو به حمایت قوی و کمک خود ادامه می‌دهد تا افغانستان بتواند امنیت را تأمین نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا