جامعه

نخستین نشست ایجاد گروه مشورتی ولایتی صدای واحد زنان در سیاست‌گذاری صلح درغزنی برگزار شد

کابل /18 سرطان /باختر
نخستین نشست به منظور انتخاب اعضای گروه مشورتی ولایتی صدای واحد زنان در غزنیبرگزارشد.
در این نشست که باحضور وحیدالله کلیمزی، والی و نصیراحمد فقیری رئیس شورای ولایتی غزنی، نویده بیات عضو رهبری گروه مشورتی صدای واحد زنان در سیاست‌گذاری صلح، شکریه ولی رئیس امور زنان و چند تن از فعالان حقوق زن آن ولایت دایر شد.
نویده بیات عضو رهبری گروه مشورتی زنان در این نشست گفت که طرح، پیشنهادها و نظرات زنان ولایت ها مطابق با شرایط ولایت مربوط، از طریق ایجاد گروه‌های مشورتی ولایتی صدای واحد زنان، جمع‌آوری می شودو با رهبری وزارت دولت در امور صلح شریک می‌شود.
وی افزود که حکومت با درنظرداشت نتایج فعالیت این گروه‌ها، راهکارهای لازم در راستای تحکیم حقوق زنان در مذاکرات صلح را روی دست خواهد گرفت.
وحیدالله کلیمزی والی غزنی از ایجاد گروه مشورتی ولایتی صدای واحد زنان درآن ولایت استقبال کرد. وی وعده سپرد که حکومت محلی در راستای ایجاد تسهیلات برای فعالیت این گروه همکاری همه‌جانبه خواهد کرد.
والی غزنی با تأکید بر عدم دخالت در انتخاب اعضای گروه افزود که اشتراک‌کنندگان جلسه مطابق لزوم‌دید خویش روی انتخاب اعضا تصمیم بگیرند.
در این جلسه ۳۰ تن از فعالان حقوق زنان به شمول نمایندگان ولسوالی‌ها، فعالان نهادهای مدافع حقوق زنان، شورای ولایتی و سکتورهای گوناگون انتخاب شدند. این اعضا کار روی راهکار بسیج و سهیم‌سازی زنان غزنی در روند صلح را آغاز کردند.
ایجاد گروه مشورتی صدای واحد زنان در سیاست‌گذاری صلح را در پایتخت کشور، قبلاً وزارت دولت در امور صلح تسهیل کرده بود و تاکنون چندین نشست مشورتی آنان با مقامات نهادهای دولتی مرتبط به روند صلح تدویر شده است.
//////////

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا