اقتصاد

قرار داد 99 پروژه انکشافی به ارزش بیش از 240 میلیون افغانی به امضا رسید

کابل باختر 16 جوزا
وزیر احیا وانکشاف دهات دیروز قرار داد 99 پروژه انکشافی را با شورا های انکشافی 21 ولایت کشور به امضا رساند .
به گزارش آژانس باختر این پروژه های انکشافی در ولایت های کابل، خوست، بلخ، بادغیس، جوزجان، سمنگان، پنجشیر، تخار، غزنی، پروان، غور، بدخشان، ننگرهار، بامیان، دایکندی، هلمند، زابل، پکتیا، فاریاب، کندهار و نورستان تطبیق میشود .
مجیب الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف دهات در مراسم امضای این قرار داد ها گفت که نزدیک به 17 میلیون نفر در افغانستان نیاز به دسترسی به آب آشامیدنی صحی دارند که در حدود 63 فیصد مردم را تشکیل میدهند و از این جمله 53 فیصد آنها در دهات زندگی میکنند .
وزیر احیا و انکشاف دهات همچنان گفت : هزینه مجموعی پروژه های که با شورا های انکشافی به امضا رسیده بیش از 240 میلیون افغانی است که از جانب وزارت مالیه و یونیسف تمویل میشود .
او افزود : پروژه های که قرار داد آنها با شورا های انکشافی به امضا رسید شامل ، حفر چاه های آب آشامیدنی ، ساخت شبکه های آبرسانی ، اعمار ذخایر آب آشامیدنی و اعمار کانال آبیاری میباشد .
به گفته وزیر احیا و انکشاف دهات این پروژه ها در حدود 176 هزار روز کاری ایجاد کرده و بیش از 22 هزار خانواده از این پروژه ها مستفید خواهند شد .
این پروژه ها در چهار چوب برنامه آبرسانی ، آبیاری و حفظ الصحه محیطی تطبیق میشود .
باید یاد آوری کرد که با توجه به خشک سالی که در پیش روی مردم در کشور قرار گرفته است ، وزارت احیا و انکشاف دهات و بر نامه ملی آبرسانی تدابیر مشخصی را برای کاهش فشار های ناشی از خشک سالی روی دست گرفته اند که از آن جمله تطبیق سریع پروژه های آبرسانی در این ولایات میباشد .
طبق سروی وزارت احیا و انکشاف دهات در حدود 20 ولایت کشور با مشکل خشک سالی روبرو هستند که از این جمله 9 ولایت با مشکل حاد کمبود آب روبرو میباشد . نیلوفر دانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا