آموزش

پلان کاری دو ساله میان وزارت معارف و یونیسف به امضا رسید

کابل/ 17 دلو /باختر
پلان کاری دو ساله (2020 – 2021)  میلادی میان وزارت معارف و یونیسف با حضورداشت  دکتورمحمد میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف و ابوبکر کامپو رییس اداره یونیسف در افغانستان، به امضا رسید.
به گزارش آژانس باختر: سرپرست وزارت  معارف در جریان امضای این پلان کاری، خاطرنشان کرد که برنامه دو ساله یونیسف برای معارف، شامل همکاری‌ های تخنیکی، ظرفیت سازی، تعلیمات دختران و کودکان بیرون ازمکتب ، به ارزش 120 میلیون دالر امریکایی است که از این رقم 79 میلیون دالرآن شامل برنامه‌های غیربودجه یی و 30 میلیون دالردیگر شامل برنامه‌های بودجه یی می‌شود.
دکتور بلخی افزود که  تفاهم نامه یی دیگری در قالب پلان کاری دو ساله میان وزارت معارف، یونیسف و صحت عامه در بخش صحت مکاتب و تغذیه شاگردان به ارزش 70 میلیون دالر آمریکایی به امضا رسید که از این رقم 17 میلیون دالر شامل تعهدات بودجه یی و 52 میلیون دالر شامل همکاری‌های تخنیکی می‌شود.
رییس اداره یونیسف درافغانستان نیزدراین برنامه با ابرازخرسندی ازهمکاری‌های مشترک با وزارت معارف، صحت مکاتب، تغذیه شاگردان، تعلیمات دختران وکودکان بیرون از مکتب را از اولویت‌های مهم یونیسف برای تعلیم و تربیه درافغانستان دانست و از همکاری های بیشتریونیسف با وزارت معارف اطمینان داد.  احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا