اقتصاد

تفاهمنامه همکاری میان وزارت اطلاعات وفرهنگ و بانک ملی افغان امضأ شد

کابل باختر  21 ثور
تفاهمنامه همکاری  میان  وزارت اطلاعات وفرهنگ  و بانک ملی افغان  امروز به امضأ رسید .
به موجب  این تفاهمنامه بانک ملی افغان از طریق  مرابحه بانک اسلامی  با پول قرضه منازل  رهایشی وسایر نیازمندی های مالی  را برای کارمندان متقاضی وزارت اطلاعات وفرهنگ  مساعد می سازد .
به گزارش  خبرنگار آژانس باختر  احمد خسروضیاء رئیس عمومی  بانک ملی افغان که این تفاهمنامه  را با روسای اداری ومنابع بشری وزارت اطلاعات وفرهنگ  امضأ کردگفت: این بانک بنای چندین شهرک  رهایشی درکابل را در نظر دارد وقرار است  بموجب این قرار داد برای  کارکنان متقاضی این وزارت بطور  قرضه منازل  رهایشی را ساختمان ودر اختیار  آنان قرار دهد .
او گفت  درکنار آن  اگر کارکنان  تقاضای  منازل  رهایشی  را ویا  اشیای  مورد  ضرورت منازل شان را داشته باشد بانک آنرا  برای آنان فراهم  می سازد وبعداً پول قرضه را از معاش ماهوار  وی پنجاه  فیصد وضع مینماید .
رئیس بانک  ملی خاطر نشان کرد که این بانک  مواد ساختمانی  ولوازم  خانه و سایر  نیازمندی  های کارمندان وزارت اطلاعات وفرهنگ  را خریداری و در اختیار آنان قرار میدهد  وبعد درهرماه پنجاه فیصد معاش آنان وضع مینماید واین روند از پنج تا بیست سال  ادامه  می یابد  .
او گفت  اگر کارمندی درزمین شخصی اش ساختمان اعمار  کند بانک مواد ساختمانی  را طور قرضه دراختیار   آن قرا رمیدهد  .
رئیس بانک ملی مدعی شد که به این هدف با چندین  شرکت های  توریدی وساختمانی  قرارداد های  را به امضا رسانده است  .
او گفت  منازل رهایشی  آبادشده  دراختیار  کارمند متقاضی داده می شود
اما تازمانیکه روند اخذ پول آن  تکمیل  می گردد  جایداد  مذکور  ملکیت بانک شمرده  می شود وبعداز تادیه مکمل پول قباله جایداد به شخص متقاضی داده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا