امنیت

توقف پروژه های انکشافی در ولایت بغلان به دلیل نا امنی ها

شهرپلخمری 2 سرطان باختر
درپی افزایش ناامنی به ویژه آدم ربایی ها پروژه های انکشافی درولسوالی خوست ولایت بغلان به حالت تعلیق درآمده است.
به اساس گزارش ها ، وزارت احیا وانکشاف دهات ده ها پروژه انکشافی در ولسوالی خوست را ظاهرا پس از ربوده شدن چند کارمند اش توقف داده است.
مهاجمان که گفته می شود افراد مسلح غیرمسوول بودند ، چندی پیش چهارکارمند ریاست احیا و انکشاف دهات بغلان را در ولسوالی خوست ربودند و سپس با پا درمیانی بزرگان محل این کارکنان رها شدند.
درپی این حمله چهل پروژه خورد وبزرگ انکشافی به بهای میلیون ها افغانی و کار نود وهفت شورای روستایی که مامور ترمیم وحفاظت ده ها پروژه ی انکشافی درخوست بودند ، متوقف شده است.
صوفی گل محمد یک بزرگ محل درولسوالی خوست ولایت بغلان که درواکنش به توقف پروژه های انکشافی درولسوالی خوست برای گفتگو با مسوولان محلی به مرکزبغلان آمده بود، می گوید که پروژه های انکشافی زیر کار برای بهبودی وضع زنده گی و رشد اقتصادی مردم خوست حیاتی است و توقف آن چالش برانگیز.
محبوب الله غفاری نماینده مردم ولسوالی خوست درشورای ولایتی بغلان گفت که تلاش های آنان برای ازسرگیری پروژه های انکشافی درولسوالی خوست تاکنون به جایی نه رسیده است.
اواز دولت خواهان آغاز دوباره این پروژه های انکشافی شد وگفت که نباید جزای کار مشتی از انسان های بی بند وبار و غارتگر را به همه مردم بی گناه داد.
انجنیر عبدالرب حکیمی رییس احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان درتماس با آژانس باختر ، توقف پروژه های انکشافی در ولسوالی خوست را تایید کرد و گفت تا زمانی که بزرگان محل ، شورای ولایتی و مسوولان محلی ولسوالی خوست امنیت کارمندان آنان و پروژه های انکشافی را تضمین نکند ، آنان کار این پروژه ها را ازسرنه خواهند گرفت.
آقای حکیمی می گوید که هنوز هم موتر حامل چهار کارمند ربوده شده  ، نزد تفنگ داران مهاجم است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا