اعلامیهسیاستاخبار

دور دوم مذاکرات میان افغانان در دوحه  و در تاریخ معین شده برگزار می شود

کابل/۷ جدی/ باختر

داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی می گوید که مذاکرات میان افغانان  در زمان تعین شده آن برگزار می شود.

به گزارش آژانس باختر؛ شورای عالی مصالحه ملی، امروز در اعلامیه‌ یی به نقل از داکترعبدالله گفته‌است که دور دوم مذاکرات در زمان تعیین‌شدۀ‌ آن در دوحه برگزار می شود.

این در حالی است که قبلا رییس جمهوری کشور و مشاور امنیت ملی او خواستار برگزاری دور بعدی مذاکرات میان هیئت دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در داخل کشور شده بودند، فراخوان که از سوی طالبان رد شد و رییس شورای عالی مصالحه ملی اعلام داشت که مکان گفت وگو ها مسئله مورد بحث نیست بل موفقیت این مذاکرات هدف است.

در اعلامیۀ امروز شورای عالی مصالحه ملی، داکترعبدالله عبدالله گفته است:«کشورهای حمایت‌کننده و تسهیل‌کننده‌ صلح که برای میزبانی دور بعدی مذاکرات اعلام آمادگی کرده‌بودند، به دلیل دشواری‌ها و محدودیت‌های ناشی از کووید- ۱۹ از میزبانی دوحه اعلام حمایت کرده‌اند.»

دور اول مذاکرات هم دردوحه و به میزبانی قطر برگزار شده بود‹دفتر سیاسی طالبان هم در همین شهرفعالیت دارد›

طبق اعلامیۀ شورای عالی مصالحه ملی، نشست کمیته‌ رهبری این شورا که امروز برگزار شد و در آن در مورد چگونگی شروع مذاکرات، اولویت‌بندی آجندا، تقویت هیئت مذاکره‌کننده و اهمیت و ضرورت فوری آتش‌بس بحث شده است.

در این نشست همچنین تاکید شد که هیئت مذاکره‌کننده‌‌، مورد حمایت و اعتماد جمهوری اسلامی افغانستان است و تنها این هیئت از شهروندان کشور نمایندگی می‌کند.

اعضای کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی همچنین فیصله کردند که یک کیمته‌ فنی ایجاد ‌شود تا قبل از حرکت هیئت برای آغاز دور دوم مذاکرات، اولویت‌های افغانستان را ترتیب و تدوین کند.

قرار است مذاکرات صلح به تاریخ ۵ ماه جنوری سال آینده میلادی از سر گرفته شود. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا