امنیت

استادان و محصلان گروگان گرفته شده از سوی طالبان بدون قید وشرط آزاد شدند

غزنی / باختر/ 2/ سرطان
استادان و محصلان ربوده شده درولایت غزنی ازچنگ طالبان رها شدند.
به گفته مقامات محلی ولایت غزنی، تمامی استادان و محصلان پوهنتون ولایت قندهار که چندی قبل ازسوی طالبان درولایت غزنی ربوده شده بودند رها شدند.
یک مقام محلی ولایت غزنی به آژانس باختر گفت ، بیست و سه استاد و محصل گروگان گرفته شده شب گذشته به بزرگان قومی تحویل داده شدند وهشت نفر دیگر آنان را صبح امروز تحویل گرفتند.
دواخان مینه پال سخنگوی والی قندهار با تائید این خبربه آژانس خبری باختر گفت ، بیست و سه تن ازاستادان و محصلان که به بزرگان قومی وکمیته صلیب سرخ تحویل داده شده بودند درحال حاضر در مرکز ولایت غزنی قراردارند.
مینه پال اضافه کرد ، هئیت متشکل از علما ، بزرگان قومی ولایت غزنی و نمایندۀ کمیته صلیب سرخ که برای رهایی استادان و محصلان نزدطالبان رفته بودند درتماس با آنان گفته اندکه درحال حاضر تمام استادان و محصلان را ازطالبان تحویل گرفته اند.
به گفته مینه پال، وضعیت صحی آزاد شد گان رضایت بخش خوانده شده است.
قابل ذکر است بیست و سه استاد و محصل پوهنتون قندهار چند روزقبل از برگزاری انتخابات دوردوم که قصد سفر به کابل را داشتند درمربوطات ولسوالی قره باغ ولایت غزنی باکمین طالبان روبرو شدند.
طالبان با تیراندازی به موتر آنان همه شان را به اسارت درآوردند.
طالبان گفته بودند، درصورتی که افراد گروگان گرفته شده با ارگان های دولتی ارتباط نداشته باشند پس از انتخابات رها خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا