اخباراقتصاد

جلسۀ کمیسیون عالی بررسی تخنیکی مؤسسات غیر دولتی برگزار شد

کابل – 3 ثور – باختر
به ریاست قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد و اشتراک لعل محمد ولی زاده رییس اقتصاد کابل و نمایندگان وزارتهای امور خارجه، مالیه، کار و امور اجتماعی و عدلیه امروز جلسۀ کمیسیون عالی بررسی تخنیکی مؤسسات غیر دولتی برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت اقتصاد با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این جلسه رییس و اعضای کمیسیون، اسناد 103 مؤسسۀ غیر دولتی داخلی را که تیم تخنیکی ریاست انسجام مؤسسات غیر دولتی (انجوها) آن وزارت ترتیب کرده بود؛ مورد مطالعه و بررسی مقدماتی قرار دادند.
به گفتۀ منبع؛ در این میان، دو مؤسسۀ غیر دولتی داخلی بنام های “مؤسسه صحت و ورزش افغانستان برای صلح” (AHSOP) خواهان تغییر نام به مؤسسۀ “صحت برای بشریت” (MOH) و نیز مؤسسۀ “زنان افغان برای حمایت از دموکراسی” (AWOSD) خواهان تغییر نام به مؤسسۀ “توان‌مندی اجتماعی بشری و معیشت زندگی” (SHELO) شده بودند.
در همین‌حال، پس از بررسی و مطالعۀ دقیق اسناد 103 مؤسسۀ غیر دولتی داخلی از سوی اعضای جلسه، به تعداد 95 مؤسسۀ تأیید، 7 مؤسسۀ غیر دولتی رد و یک مؤسسۀ غیر دولتی با تغییر نام ثبت و راجستر شد.
گفتنی است که مؤسسات یاد شده در سکتورهای مختلف از جمله صحت، خدمات اجتماعی، تعلیم و تربیه و زراعت و مالداری با در نظر داشت اهداف و اساس‌‌نامۀ مؤسسات غیر دولتی فعالیت می‌کنند.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا