سیاست

سومین کنفرانس بین المللی همکاری اسلامی برای آینده صلح آمیز افغانستان امروز در استانبول برگزارشد.

 

دراین کنفرانس هیئت افغانی که درترکیب آن مبارز راشدی معین نشراتي وزارت اطلاعات و فرهنگ شماری از اعضای پارلمان ، نماینده گان شورا های صلح و علمای افغانستان شامل اند به ریاست دکتور یوسف نیازی وزیر حج و اوقاف اشتراک کرده اند .

گزارشگر آژانس باختر مینویسد ، این کنفرانس در حالی درترکیه برگزار میگردد که جمهوری اسلامی افغانستان بارها از سران کشورهای اسلامی و به صورت اخص از خادم الحرمین الشریفین خواسته است به خاطر موفقیت روندصلح و مصالحه درافغانستان و ختم جنگ و منازعه درمنطقه ،افغانستان را یاری رسانند تا به خاطر نجات منطقه ازاین بليه و مصیبت روند صلح و مذاکره که حکم خداوند و دین مقدس اسلام است پیروز گردد.

 بناً توقع مردم افغانستان ازاین کنفرانس این است تاکشورهای اسلامی را متقاعد سازند که از مداخله در امور داخلی افغانستان جلوگیری کنند و بگذارند مردم افغانستان درمسیر صلح به پیش بروند.

 آنچه برمیگردد به دولت افغانستان دراین راستا تلاش های فراوانی انجام داده شده است و در تازه ترین انکشاف هیئتی از شورای سراسری  صلح افغانستان به پاکستان سفر کرد تا زمینه برگزاری کنفرانس علمای دوکشور را فراهم سازند ، نتیجه تمام این تلاشها را رییس شورای علمای پاکستان نقش برآب کرد و فتوا دادکه درافغانستان کشمیر وبیت المقدس انتحار مجاز است .

 مردم ازاین کنفرانس توقع دارند تا فیصله کنندکه به زودی کنفرانس علمی علمای دین کشور های منطقه برگزار گردد و آنها مسیر مسلمانان کشور منطقه را به خاطر نجات از بحران مشخص سازند زیرا دراین کنفرانس علمای بزرگ از کشورهای اسلامی و نهادهای علمی دینی اشتراک می نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا