سیاست

کمیسیون عالی دولتی آماده گی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جلسه کرد

کابل باختر 30 سنبله
کمیسیون عالی دولتی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، امروز تحت ریاست صادق مدبر رئیس عمومی اداره امور و دارالانشای شورای وزیران و رئیس کمیسیون عالی دولتی برگزاری مراسم تحلیف، در قصر سلام خانه ارگ ریاست جمهوری جلسه کرد.
به اساس معلومات ریاست اطلاعات و ارتباط عامه اداره امور و دارالانشای شورای وزیران به آژانس باختر،در جلسه بر علاوه روسأ و اعضای کمیته های کاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، نماینده داکتر اشرف غنی احمدزی  عبدالسلام رحیمی و نماینده داکتر عبدالله عبدالله وحید عمر نیز اشتراک ورزیده بودند.
ابتدا، اعضای کمیسیون تمرین تیم باندوی ارگ ریاست جمهوری را حین نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی افغانستان در قصر سلام خانه ارگ ریاست جمهوری مشاهده و به مسؤولین وظایف مشخص سپرد.
بعداً، صادق مدبر رئیس عمومی ادارة امور و دارالانشای شورای وزیران و رئیس کمیسیون عالی دولتی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب با ابراز خرسندی در رابطه به امضای موافقتنامه نامزدان ریاست جمهوری به جلسه معلومات داده پیروزی آن ها را در امور محوله از بارگاه ایزاد متعال استدعا نمودند.
سپس، در مورد اجراآت انجام شده کمیته های کاری کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف به اعضای جلسه معلومات داده و روسای کمیته ها را موظف نمود تا به خاطر تدویر هر چه با شکوه و با عظمت مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب طبق پلان تدابیری اقدامات لازم را اتخاذ و از نتیجه به جلسه بعدی گزارش دهند.
بعداً، سترجنرال شیر محمد کریمی لوی درستیز اردوی ملی و رئیس کمیتة امنیتی کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف در رابطه به پلان مشترک امنیتی قوای مسلح کشور به شمول ریاست محافظت رئیس جمهوی و ریاست محافظت رجال برجسته به جلسه معلومات مفصل داد.
کمیسیون بعد از استماع گزارش، کمیته امنیتی را موظف نمود تا در رابطه به چگونگی تحقق پلان امنیتی و تفکیک وظایف بین ارگان های امنیتی جلسه خاص را تدویر و از نتیجه به جلسه بعدی کمیسیون گزارش دهد.
متعاقباً، پوهنمل نبی فراهی معین وزارت اطلاعات و فرهنگ و رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف از اجراآت و آماده گی آن کمیته به جلسه معلومات مفصل ارایه نمود.
کمیسیون بعد از بحث همه جانبه، رئیس کمیته فرهنگی را موظف نمود تا در تفاهم با ریاست های مطبوعات و تشریفات ارگ ریاست جمهوری و ریاست اطلاعات و ارتباط عامه ریاست عمومی ادارة امور و دارالانشای شورای وزیران جلسه ئی را تدویر طبق پلان تدابیری در مورد وظایف مربوط به آن کمیته تصامیم لازم را اتخاذ و به جلسه بعدی کمیسیون گزارش دهند.
به همین ترتیب، عزیز احمد نورزاد معاون کمیته تشریفات کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف نیز در رابطه به اجراآت انجام شده آن کمیته به جلسه معلومات ارایه نمودند.
کمیسیون بعد از بحث همه جانبه کمیته تشریفات را موظف نمود تا هر چه عاجل دعوتنامه مراسم تحلیف را به رهبران کشور های دوست و متحابه ارسال و طبق پلان تدابیری تمام جوانب امور تشریفاتی را با ریاست تشریفات ارگ ریاست جمهوری، ریاست محافظت رئیس جمهوری، ریاست محافظت رجال برجسته و ریاست عمومی ادارة امور و دارالانشای شورای وزیران ارزیابی و از نتیجه به جلسه بعدی گزارش دهند.
در اخیر جلسه، عبدالسلام رحیمی نماینده داکتر اشرف غنی احمدزی و وحید عمر نماینده داکتر عبدالله عبدالله طرح ها و پیشنهادهای شان را به خاطر تدویر هر چه با شکوه تر مراسم تحلیف به جلسه مطرح نمودند.
کمیسیون بعد از بحث همه جانبه از نمایندۀ هر دو ستاد انتخاباتی تقاضا بعمل آورد تا بعد از ملاحظه لیست مدعوین، لیست نماینده گان شان را جهت اشتراک در مراسم تحلیف، هر چه عاجل بدسترس کمیسیون قرار داده، فیصله بعمل آمد تا در رابطه به عملی شدن بعضی از پیشنهادات بعد از ارزیابی جهات عملی آن در جلسه بعدی تصمیم اتخاذ گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا