جهان

دستگیری رهبر گروه هوادار داعش توسط پولیس اندونزیا

کابل – باختر
– پولیس اندونزیا درپی رشته حملات تروریستی روزهای گذشته در'سورابایا' مرکز جاوه شرقی اندونزیا اقدام به دستگیری 18 نفر از مظنونان تروریستی و رهبر گروه جماعت النشرالدوله(جاد) از طرفداران گروه تروریستی داعش در این منطقه کرد.
جنرال ' تیتو کارناویان' رئیس پلیس اندونزی،در گفت وگو با رسانه های این کشور دستگیری 'سیامسول عارف ' 37 ساله موسوم به 'ابوعمر' را تایید کرد.
وی افزود: ما نه تنها رئیس گروه تروریستی 'جاد' در سورابایا را دستگیر کردیم بلکه تعداد دیگری از تروریست ها را از جمله رهبر گروه جاد در 'مالانگ' نیز بازداشت شده است.
به گفته تیتو، در روزهای دوشنبه تا سه شنبه هفته جاری و پس از وقوع رشته حملات گسترده تروریستی در جاوه شرقی ، پلیس اندونزی 18 نفر مظنون به اتهام فعالیت های تروریستی در این منطقه به ویژه ابوعمر و همسر وی را ، دستگیر کرده است.
دولت اندونزیا در هفته جاری در پی رشته حملات تروریستی در استان «جاوه شرقی» که به کشته شدن 25 نفر و بیش از 40 نفر مجروح منجر شد، اقدام به افزایش تمهیدات امنیتی در سراسر این کشور کرد. جاکارتا در صدد است تا رویکرد قانونی برای مقابله با تروریست ها را نیز شدت بخشد.
طبق گزارش های پلیس اندونزی اعضای سه خانواده از جمله عوامل تروریستی این حملات بودند،یک خانواده مظنون دیگر نیز تحت تعقیب قرار دارد و این نوع اقدامات تروریستی کاملا شباهت به فعالیت های تروریست های داعش دارد.
افراط گراییا در اندونزی با بیش از 260 میلیون نفر به عنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان سالیان زیادی است که وجود داشته و در روزهای اخیر شدت گرفته است. خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا