سیاست

رئیس جمهور غنی خطاب به دهاقین: شما تهداب رشد کشور هستید

کابل باختر 1 حمل

رئیس جمهور غنی خطاب به دهاقین: شما تهداب رشد کشور هستید
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز در مراسم جشن "روز دهقان" اشتراک نمود و نمایشگاه زراعتی را که در آن تولیدات زراعتی به نمایش گذاشته شده بود، افتتاح نمود.
در این مراسم که در بادام باغ کابل برگزار گردید، رئیس جمهور کشور خطاب به دهاقین گفت که شما تهداب رشد کشورهستید و زحمات شما بخاطر رشد تولیدات زراعتی قابل قدر می باشد.
رئیس جمهور کشور گفت که دهاقین همواره صرفه جویی نمودند و آنان که در عرصه رشد و انکشاف زراعت تلاش بی دریغانه می ورزند باید تقدیر شوند.
رئیس جمهور با اشاره به ارزش آب گفت که باید نظام انتقال، توزیع و مصرف آب سرتاسری شود. وی افزود که از ضایع شدن آب جلوگیری صورت گیرد و حکومت زمینه تقسیم عادلانه آب را برای همه دهاقین مساعد خواهد نمود.
رئیس جمهور غنی گفت که حکومت وسیلۀ خدمت به دهاقین است و میان وزارت های سکتور مربوط نیز باید هماهنگی افزایش یابد. وی تأکید کرد که همه ادارات به شمول سکتور امنیتی و دفاعی برای زمینه سازی رشد زراعت کار نمایند.
رئیس جمهور کشور گفت که حکومت ضروریات دهاقین را درک می کند و زمینه های رشد زراعتی را بیشتر مساعد می سازد. وی افزود که تخم های اصلاح شده برای دهاقین نیز بزودی توزیع خواهد شد.
رئیس جمهور تصریح کرد که از زمین های موجود که به دسترس دهاقین قرار دارد استفاده اعظمی صورت گیرد و زمین های زیادی بخاطر رشد زراعت نیز تولید خواهد شد.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد که عرضه تولیدات زراعتی در چارچوب اتحادیه ها و انجمن شکل گیرد تا از این طریق استفاده از تولیدات داخلی  بیشتر افزایش یابد.
رئیس جمهور تأکید کرد که تمام شاروال‌های کشور بخاطر رشد و بازاریابی برای تولیدات زراعتی، در هر هفته و ماه بازار ایجاد کنند و این طرح از کابل آغاز خواهد شد.
رئیس جمهور گفت که صادرات افغانستان در بازارهای جهانی نقش برجسته دارد و زعفران کشور در سال گذشته در بازار جهانی مقام اول را به دست آورد که از این جهت از بابای زعفران نیز تشکری نمود.
رئیس جمهور کشور به وزارت مالیه هدایت داد که بخاطر استفاده از تولیدات داخلی و تسریع روند صادرات میوه، قیمت تعرفه واردات خارجی را بلند ببرد.#
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا