اقتصاد

تاجران بلخ خواهان رفع چالش های سر راه تجارت شان شدند

مزارشریف 5 میزان باختر
تاجران بلخ بزرگترین مانع پیشرفت ورشد تجارت شان را نا امنی و عدم توجه دولت به مشکلات شان دانستند.
این مطلب در همایش بررسی مشکلات و چالش های تاجران و سرمایه گذاران کشور که با حضور مقامات وزارت تجارت، نمایندگان مردم بلخ در شورای ملی و مسوولان ادارات دولتی و تاجران دیروز در شهرمزارشریف راه اندازی شد، بیان گردید.
در این نشست تاجران آن ولایت بزرگترین مانع پیشرفت ورشد تجارت شان را چالش ناامنی، عدم اعتماد شماری از کشورها به تاجران افغانستان به خاطر موجودیت مواد مخدر و قاچاق آن از افغانستان و عدم توجه دولت به مشکلات آنها دانستند و از دولت خواهان رفع چالش هایی که سد راه تجارت آنها می شود، گردیدند.
در این همایش همچنان تاجران و روسای اتحادیه های صنعت کاران و پیشه وران وضعیت تجاری را نسبت به سال های گذشته درحوزه شمال کمرنگ دانستند و افزودند چالشهای فراوانی چون کمبود انرژی برق، نبود بازار برای فروش فراورده های تاجران،عدم تشویق مردم وشهروندان کشور نسبت به خرید فراورده های داخلی و نبود امنیت میباشد.
در این همایش مسوولان اتحادیه قالین و پیشه وران نیز از مشکلات در عرصه صنعت قالین و تولید فراوردهای صنعت شان گفتند که به علت نبود امکانات وعدم توجه دولت امروز قالین افغانستان به نام قالین پاکستانی به خارج صادر می شود و این مسوولان از دولت خواهان امنیت جان و مال تاجران و فراهم کردن قرضه های کوچ برای پیشبرد کار شان شدند.
ملکه صدیقی معین وزارت تجارت از تعهدات حکومت در امر حمایت از سرمایه گذاران و تاجران یاد آور شد و گفت که رهبران حکومت همواره از تاجران و صنعت کاران حمایت کرده اند و امنیت را یکی از بخش های اصلی رشد صنعت و تاجران در کشور دانست و گفت: دولت متعهد در تامین امنیت تاجران میباشد. احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا