امنیت

یک باند تبهکار درلغمان متلاشی شد

مهترلام 29 حوت باختر
یک باند تبهکار که درولایت لغمان دست به کشتار راننده ها ودزدی موترهای شان می زدند ، متلاشی شد.
پولیس می گوید که به اساس بررسی های ابتدایی آنان ، اعضای این باند احتمالأ پس از کشتار راننده ها ، موترهای شان را دزدی می کردند وآنرا با تغیر رنگ ونمبرپلیت به فروش می رساندند.
این باند در محل موسوم به خواجه صاحب شهرمهترلام مرکزولایت شرقی لغمان یک مخفیگاه داشتند وتمامی موترهای دزدی شده را نگهداری می کرده اند.
گفته می شود دوتن که با این باند پیوند داشتند درست هنگامی که مصروف تغیررنگ موتر های دزدی شده بودند ، دستگیرشده اند.
جنرال محمد داوود امین مسوول پولیس ولایت لغمان به آژانس خبری باخترگفت که منسوبان امنیتی ناوقت چهارشنبه شب با راه اندازی یک عملیات ویژه این باند را متلاشی کردند.
جنرال امین می گوید که افراد این باند  احتمالأسالها درولایت لغمان دست به کشتار راننده ها ودزدی موترهای شان می زده اند.
به اساس گزارش ها منسوبان امنیتی ازمخفیگاه  این باند به سه موتر دزدی شده وانبار بزرگی از پرزه جات موتردست یافته اند.
منسوبان امنیتی از سمرقند و روح الله به عنوان رهبران این باند تبهکاریاد می کنند که هنوز فراری اند.
جنرال امین مسوول پولیس لغمان گفت که منسوبان امنیتی تلاش دارند تا سایر افراد این باند تبهکاررا شناسایی ودستگیر کنند.
این درحالیست که شهریان لغمان وبرخی نقاط دیگر در شرق کشور ازافزایش کشتار راننده ها به ویژه درمسیر شاهراه کابل – جلال آباد ودزدی موترهای شان ابراز نگرانی کرده اند.
شش سال قبل نیز یک باند دیگر که دست به کشتار راننده ها ودزدی موترهای شان درولایت های کابل وننگرهار می زدند ازسوی پولیس متلاشی شدند.
رییس این باند که یک زن بود درجریان تحقیقات پولیس به کشتار حداقل چهل وپنج راننده موتر ودزدی موترهای شان درکابل وننگرهار اعتراف کرد.
افراد این باند به بهانه راننده ها را به مخفیگاه شان در شهر های جلال آباد وکابل می کشاندند وپس از قتل ، آنان را در داخل این مخفیگاه دفن می کردند.
محکمه درکابل این زن ویک شریک جرمی اش را به اعدام محکوم کرد اما با گذشت شش سال ازاین رویداد آنان هنوز هم اعدام نه شده اند ودر زندان پلچرخی کابل زندانی می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا