تبصره و مرور بر مطبوعات

نگاهی به نشرات برخی از روزنامه های غیر حکومتی درپایتخت دوشنبه 20 جوزا

کابل باختر/ 21/ جوزا
شمار محدود از روزنامه های چاپی غیر حکومتی درپایتخت که بدسترس قرارگرفته اند درشماره های امروزی به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی درکشور پرداخته اند ونیز اخبار وگزارش های را درباره رویدادهای جاری منطقه و جهان نشر کرده اند.
گزارشگر آژانس باختر با توجه به عناوین درشت این روزنامه ها فشرده برخی مطالب مهم را درقالب گزارش آماده کرده که ارائه میگردد.
روزنامه ویسا درصفحه اول از کار شناسان عنوان کرده است که آتش بس خوب است اما باور به آمدن صلح خوشباوری میباشد.
این روزنامه همچنان درمطلب دیگر از قول مشرانوجرگه آورده است اختلافات میان رهبران حکومت، کشور را درمسیر بحران قرارداده است .
روزنامه ویسا درمطلب دیگر زیرعنوان وزیر برکنار شده انرژی و اب قرار داد چندین میلیون دالری را امضا کرد .
به نوشته این روزنامه علی احمد عثمانی که ازسوی رییس جمهور برکنارشده بود دیروز با حضور دراین وزارتخانه قرار داد چندین میلیون دالری را امضاء کرد.
روزنامه موضوع را به همینگونه ادامه داده درمطلب دیگر عنوان کرده است یک مشاور ریاست اجرائیه به اتهام فروش تذکره های جعلی گرفتار شد.
به نوشته این روزنامه یک منبع باوری گفت است که به شمول یک مشاور ریاست اجرائیه هفت تن به اتهام فروش تذکره های جعلی دستگیر شده اند.
به نوشته این روزنامه این افراد پری شب از مربوطات حوزه هفدهم بازداشت شده اند.
روزنامه ویسا موضوع را به همینگونه دنبال کرده است درصفحه های دیگر دنبال مطالب بیشتر شده است.
اما روزنامه ماندگار دربرگ نخست از قول علمای دینی و نهادهای مدنی عنوان کرده است آتش بس دایمی میخواهیم به نوشته روزنامه ماندگار اعلام آتش بس حکومت وحدت ملی با طالبان و پاسخ مثبت گروه طالبان به این آتش بس با استقبال بخش های مختلفی از جامعه همراه شده است.
روزنامه موضوع را به همین ترتیب ادامه داده درصفحه سوم زیر عنوان تحلیلگران با خوش بینی محتاطانه از آتش بس برای دست یابی به صلح راه طولانی درپیش است نوشته است اگر چه تحلیلگران تاکید کردن که یک آتش بس موفق بین نیروهای امنیتی و طالبان که از چند روز آغاز میشود میتواند به زمینه چینی ها برای مذاکرات با هدف پایان دادن به این جنگ 17 ساله کمک کند اما هشدار دادند که برای دستیابی به یک توافق صلح همچنان راه طولانی درپیش است .
روزنامه موضوع را به همینگونه دنبال کرده درصفحه دوم زیر عنوان کمیسیون انتخابات برسر دو راهی نوشته کرده است با آنکه براساس تقویم انتخاباتی ثبت نام نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها آغاز شده است اما هنوز کمیسیون انتخابات با مشکلات مدیریتی فراوانی دست به گریبان است که شک وگمان ها را نسبت به برگزاری انتخابات سالم شفاف ، فراگیر و عادلانه افزایش میدهد.
روزنامه موضوع را به همینگونه ادامه داده درصفحه های دگر دنبال مطالب بیشتر شده است .
اما روزنامه هشت صبح درصفحه اول ازقول رییس جمهور درنشست شانگهای عنوان کرده است متعهد به یک راه حل سیاسی هستیم .
هشت صبح جزئیات درپیوند به عنوان فوق را درصفحه دوم ارائه کرده درهمین صفحه از قول مقام های افغان آورده است تا 2024 هزینه نظامی خود را تامین میکنیم هشت صبح درصفحه های دیگر دنبال مطالب بیشتر شده است.
ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا