سیاست

محمد كريم خليلي : با توجه به فرصتِ خوبِ بدست آمده در فصل جدید در زمینه علم اندوزی و فعالیت اقتصادی تلاش بیشتری نمایيد

 

كابل باختر 20 عقرب

شماری از  اعضای شورای ولایتی غزنی، متنفذان و بزرگان، فرماندهان جهادی و دها تن از باشندگان آن ولایت قبل از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمودند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، در این ملاقات که دوتن از نمایندگان ولایت غزنی در ولسی جرگه نیز حضور داشتند،دیدار کنندگان که از ولسوالی های جاغوری، مالستان، قره باغ، ناهور، جیغتو، خاجه عٌمَری، شورای مردمی و اجتماعی مردم مناطق مرکزی مقیم در ولایت غزنی و از دیگر بخش ها و مرکزشهر غزنی نمایندگی می کردند،درمورد مشکلات محیطی و نیازمندی های مردم غزنی به تفصیل صحبت نموده و خواستار توجه هیئت رهبری دولت در جهت رسیدگی به مشکلات مردم شهر غزنی و ولسوالی های آن ولایت شدند.

دیدارکنندگان اظهار داشتند که سرکِ مناطق و ولسوالی های ناامن این ولایت، علی رغم مشکلات ناامنی بازسازی و قیرریزی شده است؛ اما در ولسوالی و مناطقی که امن می باشد کاری در جهت بازسازی و آسفالت جاده های عمومی ولسوالیهای مثل جاغوری، ناهور، قره باغ، جیغتو و مالستان صورت نگرفته است.

آنان همچنین ناامنی در مرکز شهر غزنی و مسیر راه های عمومی از مرکز به ولسوالی ها،مشکلات در ادارات دولتی، حضور نامتوازن و ناعادلانه اقوام و اقشار مختلف در چارچوب ادارات دولتی، مشکلات بیجاشدگان و کمبود مراکز تعلیمی برای شاگردان معارف در سطح ولات غزنی و ولسوالی های یاد شده را از مشکلات عمده باشندگان آن ولایت عنوان نمودند.

بزرگان و متنفذان ولسوالی های یاد شده از، کمک های کمیته ملی مبارزه با حوادث و اعزام هیأت  برای رسیدگی به متضرران ناشی از حوادث طبیعی در سال جاری به آن ولایت از معاون رئیس جمهور و رئیس کمیته ملی مبارزه با حوادث اظهار قدردانی و تشکر نمودند.

آنان همچنین باتوجه به نا امنی ها در مرکز و مناطق مختلف غزنی، خواستار افزایش نیروهای امنیتی و امکانات نهادهای امنیتی در مرکز و ولسوالی های آن ولایت شدند.

سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، با ابراز خوش آمدید به دیدار کنندگان، به تحلیل اوضاع سیاسی کشور در دوران جهاد ومقامت پرداخته و نقش مردم مناطق مرکزی را در این دوران برجسته عنوان نمود.

وی با توجه به نیاز کشور درعرصه پیشرفت های علمی و شکوفایی اقتصادی، ازهمه مردم افغانستان خواست که با توجه به فرصتِ خوبِ بدست آمده در فصل جدید در زمینه علم اندوزی و فعالیت اقتصادی تلاش بیشتری نمایند. معاون رئیس جمهور فصل جدید را یک فرصت طلایی در جهت رشد و ترقی مردم افغانستان در ابعاد مختلف عنوان نمود.

وی نگرانی هایی که بعضا درمورد آینده افغانستان پس از سال 2014 مطرح می شود را بیجا و بی مورد دانسته و اطمینان داد که براساس تعهدات انجام شده در کنفرانس های شیکاگو و توکیو، همکاران بین المللی افغانستان پس از سال 2014 همچنان در کنار مردم و دولت افغانستان خواهند بود.

 معاون رئیس جمهور همچنین اضافه نمود که خود مردم افغانستان باید نسبت به سرنوشت خود حساس باشند و قطعا اجازه نخواهند داد که دستاوردهای افغانستان در طی فصل جدید از بین برود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا