جامعه

تجلیل روزجهانی صلح ازسوی شاگردان مکتب درهرات

شهرهرات 31 سنبله باختر
از سی سنبله روز جهانی صلح با اجرای برنامه‌های متنوع در مکتب حبیب المصطفی ولسوالی انجیل ولایت هرات تجلیل به عمل آمد.
در این محفل که از سوی مجمع جوانان افغانستان و شبکه نهادهای مدنی به همکاری ریاست معارف ولایت هرات برگزار شده بود، سخنرانان، صلح را بزرگترین آرزوی مردم افغانستان به ویژه شاگردان معارف عنوان کردند.
عزیزالرحمن سروری سرپرست معارف هرات نقش شاگردان معارف در آینده افغانستان به ویژه بازگشتاندن صلح در کشور ارزنده خواند.
به گفته آقای سروری دسترسی ساده به آموزش و پرورش حق  مسلم فرزندان این کشور است اما بدون صلح، دسترسی به آموزش با چالش‌های عمده‌ای روبرو خواهد شد.
سکینه حسینی نماینده مردم در شورای ولایتی گفت که کودکان بنیان‌گذاران صلح در افغانستان اند و ایجاد چنین برنامه هایی می‌تواند برای آوردن صلح در کشور ارزنده باشد.
همچنان داکتر خلیل احمد موید مسوول امور صحیه اداره معارف هرات در این محفل نتایج تحقیقات کمیته بررسی واقعات مسمومیت های اخیر  در برخی از مکاتب هرات را ارایه کرد.
به گفته آقای موید، در هیچ مکتبی اثار مسمومیت پیدا نشده و هیستری جمعی یا پریشانی کتلوی عامل اصلی این رویداد ها بوده است.
به گفته آمر بخش صحی اداره معارف هرات پس از این موسسه IOM  به همکاری اداره معارف برای بازگشتاندن آرامش روانی به دانش آموزان مکاتب هرات همکاری خواهد کرد.
در این مراسم تقدیر نامه‌هایی از سوی شبکه نهادهای مدنی به عزیزالرحمن سروری سرپرست معارف هرات و شماری از شرکت کنندگان این محفل توزیع شد.
از روز جهانی صلح در مکتب حبیب المصطفی در حالی بزرگداشت می شود که کمتر از 20 روز قبل شایعات مسمومیت دانش‌آموزان دختر در هرات از همین مکتب آغاز شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا