جهان

متجاوزان جنسی کودکان اعدام شوند

اسلام آباد/ وی او ای/ 25قوس/ باختر
بر اساس لایحه جدیدی که به پارلمان پاکستان پیشنهاد شده است، متجاوزان جنسی بر کودکان باید در مقابل ۱۰۰نفر حلق آویز شوند؟
جیمز اقبال، قانونگذار پاکستانی در این پیشنهاد گفته است که اگر شخصی که بیش از ۲۱سال عمر داشته باشد بر یک کودک پایین‌تر از سن هفت سال تجاوز جنسی کند، باید دو میلیون روپیه جریمه نقدی، ۲۵ سال زندان و در مقابل ۱۰۰نفر، حلق آویز شود.
بر اساس این لایحه٬ اگر قربانی بیشتر از هفت و کمتر از ۱۰سال عمر داشته باشد، فرد متجاوز باید، حد اکثر به حبس ابد، حد اقل ۱۰سال حبس و ۵۰۰ هزار جریمه نقدی شود.
در این لایحۀ پیشنهادی همچنین آمده است که اگر قربانی بیش از ۱۰و کمتر از ۱۴سال عمر داشته باشد، فرد متجاوز باید حداکثر حبس ابد، حد اقل هفت سال حبس و ۲۰۰هزار روپیه جریمه نقدی شود٬ اگر قربانی کمتر از ۱۸سال عمر داشته باشد، به متجاوز حد اکثر، حبس ابد، حد اقل پنج سال حبس و ۵۰ هزار روپیه جریمه نقدی در نظر گرفته شود.
در این لایحه گفته شده است که کودکان در پاکستان همه روزه شکار آزار و اذیت جنسی می‌شوند و در شماری از موارد به قتل می رسند و جسدشان بر انبار کثافات پرتاب می‌شود.
پس از تصویب در مجلس نمایندگان، این لایحه به مجلس سنا فرستاده خواهد شود و در نهایت صدراعظم پاکستان آنرا توشیح خواهد کرد.
بر اساس گزارش سازمان غیر دولتی مبارزه با آزار و اذیت جنسی کودکان در سال ۲۰۱۸ در حدود ۳۸۳۲ قضیه آزار و اذیت جنسی بر کودکان در پاکستان گزارش شده بود که از این جمله، ۵۵ درصد قربانیان دختران و ۴۵ درصد دیگر پسران بوده اند. بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا