سیاست

رئیس‌جمهور غنی با زنان ولایت کنر دیدار کرد

کابل 15 حوت باختر
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، در جریان سفر به ولایت کنر، امروز با شماری از زنان این ولایت دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار، ابتدا خانم اسما سحر به نمایندگی از زنان ولایت کنر صحبت کرد و با ابراز خوش‌آمدید به رئیس‌جمهور و هیئت همراهش، مشکلات و خواست‌های شان را در رابطه به استخدام زنان در ادارات دولتی، تطبیق برنامه‌های ملی در ولایت کنر، صلح، فعالیت زنان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، ایجاد مراکز صحی برای زنان، توجه به افزایش داکتران زن و ایجاد پارک‌های تفریحی برای زنان، با رئیس‌جمهور شریک ساخت.
سپس رئیس‌جمهور نی صحبت کرد و با  ستایش از تجمع ۱۲۰۰ زن از ولایت کنر برای آمادگی جهت اجماع ملی زنان برای صلح و حضور فعال شان در اجماع متذکره، از آنان به‌خاطر اینکه از زنان ولایت کنر نمایندگی خوب کردند، تشکر کرد.
وی افزود: تا دو سال قبل در مورد صلح بحث صورت نمی‌گرفت، مگر ما در نتیجۀ کار و تلاش دوامدار، صلح را به یک بحث اصلی  ملی و بین المللی مبدل کردیم. وی اضافه کرد که در لویه جرگۀ مشورتی صلح، حد اقل از هر ولسوالی افغانستان، یک نماینده اشتراک خواهد کرد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: زنان از حاشیه به متن آمده اند و ما برای زنان چیز دیگر نه، بلکه عزتی را می‌خواهیم که بی‌بی عایشه و بی‌بی خدیجه داشتند. وی با تاکید گفت که برعلاوۀ توجه اساسی به مشکلات زنان کنر، روی دارایی‌های ملی این ولایت  مانند آب، معادن و جنگل های نیز سرمایه گذاری خواهد شد.
رئیس‌جمهور غنی به والی کنر هدایت داد تا در زمینۀ افزایش سهم زنان در ادارات محلی آن ولایت، توجه خاص نماید. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا