اقتصاد

رئیس موادنفتی وگاز مایع : قیمت هرکیلو گاز در بازارآزاد 56 افغانی است

 

کابل باختر 14قوس

رئیس موادنفتی وگاز مایع وزارت تجارت وصنایع هشدار میدهد که قیمت تثبيت شده یک کیلو گرام گاز مایع درکابل فقط 55 افغاني است ومتخلف بازجویی خواهد شد.

به گزارش آژانس باختر، فرید شیرزی این هشدار را زمانی صادر میکند که دراین اواخر شماری زیادی از شهریان کابل از بلند رفتن نرخ گاز مایع در شهر نگران بوده وادامه این وضع میتواند بر وضعیت اقتصادی خانواده ها اثرگزار باشد ازدیاد نرخ گاز توام با پرچاوی های مداوم برق در کابل همراه بوده است.

با شماری از شهریان کابل که صحبت شد، آنها خواستار اقدامات فوری نهادهای حکومتی دراین راستا اند واز وزارت تجارت وصنایع جدا" میخواهند تا با مداخله در بازار به اين مشکل خاتمه بخشند .

از طرف دیگر افغانستان که خود وارد کننده گاز مایع از بیرون کشور است روزانه مقادیر زیادی از گاز مایع از طریق مرزهای جنوبی به خارج از کشور انتقال میابد. ادامه این کار میتواند ظرفیت ذخایر گاز درکشور راکاهش دهد اما فرید شیرزی رئیس مواد نفتی وگاز مایع وزارت تجارت وصنایع نگرانی ها را موجه نمیداند وتاکید دارد که آن اداره با اتخاذ تدابیری میكوشد براین مشکل خاتمه بخشيد او که با خبرنگار آژانس باختر صحبت میکرد گفت تنها هر کیلو گاز مایع درکابل فقط پنجاوشش افغانی است این قیمت برای گاز فروشان عمومی تعيین گردیده درحالیکه فروش هر کیلو گاز مایع در مغازه های فروش دولتی پنجاه وپنج افغانی است وچهل مغازه فروش گاز مايع مصروف عرضهء اين ماده سوخت براي شهريان اند.

شیرزی میگوید که آنها برای کنترول بازار یک میکانیزم کنترولی را ایجاد نموده و واحد های نظارتی از نرخ گاز در شهر کنترول می نمایند در صورتیکه با خلاف رفتاری مواجه شوند، متخلف بازجویي خواهد شد او تائید نمود که مقداری از گاز واداراتی به گونه قاچاق از کشور بیرون شده وتاکنون دو تاجر پاکستانی به همین اتهام بازداشت وبه نهادهای امنیتی سپرده شده اند.

باشنده گان شهر کابل اند که گفته های فریداله شیرزی به حقیقت بپیونددوبها ي گاز به یک قیمت کاهش پیدا نماید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا