سیاست

اعضای کمیته اصلاح مراکز سلب آزادی از ولایات قندهار، هلمند و خوست دیدن کردند

کابل 22عقرب باختر
هیئت بلندپایۀ کمیتۀ اصلاح مراکز سلب آزادی شامل سه گروه از مرکز سلب آزادی  ولایت قندهار، خوست  وولایت هلمند دیدن کردند.
به اساس معلومات آمریت اطلاعات و ارتباط عامه کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی به آژانس باختر،هیئت‌های متذکره ضمن صحبت با مسئولان ادارات ولایتی از مراکز سلب آزادی هر سه ولایت یادشده دیدن کرده و با حضورداشت نمایندگان زندانیان، به مشکلات آنان در بخش‌های مدیریت زندان، امکانات و تسهیلات، مسایل عدلی و قضایی صحبت کردند.
پوهاند قاضی رییس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون در صحبت‌هایش با والی و دیگر مسئولان محلی ولایت قندهار اظهار داشت، طوریکه در حکم ریاست‌جمهوری تصریح شده، هدف از بازدیدهای هیئت، بررسی وضعیت زندان و زندانیان، صحبت با آنان از نزدیک و شنیدن مشکلات‌ آنان و مسئول زندانها، رعایت حقوق بشری، عدالت و کرامت انسانی محبوسین مسجل در قانون اساسی و سایر قوانین نافذ کشور می‌باشد.
هیئت‌های متذکره در جریان سفر، جلساتی با اشتراک مسئولان و اراکین ولایات متذکره و نمایندگان زندانیان محابس دایر و در رابطه به چگونگی موضوعات فوق‌الذکر از طرف اعضای هیئت و سپس از جانب مسئولان ولایات و بعداً به نماینده محبوسین موقع داده شده، تا با استفاده از حق قانونی خویش به نمایندگی از سایر محبوسین صحبت کنند.
در اخیر این سفر از جانب هیئت نتیجه‌گیری به عمل آمده که در بسیاری موارد این دیدارها از مراکز سلب آزادی منتج به دریافت راه‌حل مشکلات شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا