جامعه

محصلان افغان در ترکیه از شهدای حوادث طبیعی با ختم قرآن کریم گرامیداشت بعمل آوردند

کابل باختر 3 جوزا
یاد شهدای حادثه درد ناک لرزش زمین دربدخشان و سیلاب ها در شمال کشور و همچنان حادثه  دلخراش معدن در ترکیه  از سوی محصلین افغان مقیم با ترتیب گردهم آیی و ختم قرآن عظیم الشان گرامی داشته شد.
به گزارش آژانس باختر، در محفل گرامیداشت داکتر امان لله جیحون سفیر افغانستان در انقره  طی سخنانی در این مراسم ضمن تسلیت به بازماندگان حوادث بدخشان،جوزجان، سرپل، سمنگان، فاریاب وسایر ولایت های آفت زده و همچنین فاجعه معدن در ترکیه گفت ابراز تاسف ما را از جانب دولت و ملت افغانستان بپذیرید.
سفیر افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث اخیر شمال افغانستان از جمله سیل و انفجار در معدن زغال سنگ و حادثه لغزش زمین در منطقه «ارگو» بدخشان اشاره کرد و افزود: این حوادث تلخ و تأسف بار هر چند که ما را در ماتم و غم نشاند ولی از آنجایی که مردم افغانستان با درک و احساس این که همه از یک پیکر واحد هستند و به کمک آسیب دیدگان شتافتند همگان خوشحال شدند.
از سوی دیگر سیو بان  یلدریم رییس منطقوی خوابگاه های محصلی که مهماندار این همایش بود در سخنانی پیرامون دوستی و برادری دوکشور سخنرانی نموده گفت ما بعنوان برادر همدیگر عمیقاً از وقوع حادثه طبیعی ویرانگر که در ولایت بدخشان افغانستان به وقوع پیوست، تکان خوردیم و متاثر گردیدیم.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا