آموزش

مسوولان : شرایط تعلیمی درمکاتب دولتی بهتر گردیده است

کابل باختر/ 7/ اسد

مسوولان وزارت معارف مدعی اندکه شرایط بهتر تعلیمی درمکاتب دولتی در شهر کابل مساعد شده و شیوه تعلیمی دراین مکاتب بهتر گردیده است.

این مسوولان میگویندکه درکنار بلند بردن سویه تحصیلی معلمان ، سایر نیازهای مکاتب شهر کابل نیز مرفوع گردیده است.

شفیق الله توفیقی آمر عمومی انسجام و هماهنگی ریاست معارف کابل به آژانس باختر گفت ، طی سال های اخیر ریاست معارف شهر کابل تلاش هایی را برای بلند بردن سویه تحصیلی معلمان و نیز رفع نیازمندی های مکاتب از لحاظ کتب ، میز وچوکی و سایر مواد درسی انجام داد و اکنون شرایط بهتر ازگذشته درمکاتب شهرکابل مهیا شده و سویه تدریس مکاتب دولتی بهتر از مکاتب خصوصی گردیده است.

توفیقی خاطر نشان کردکه در سطح شهر کابل نهصد و هفتاد و شش هزار و دو صد وچهارده شاگرد ، توسط بیست و چهار هزار و سه صدوسی معلم که دارای سویه های تحصیلی چهارده پاس ، لیسانس و ماستر اند ، در دو صدو شصت و دو مکتب ابتدایی ، متوسطه و لیسه دولتی مصروف آموزش اند.

شفیق الله توفیقی خاطر نشان کرد که درکنار مکاتب دولتی سه صدو چهارده باب مکتب خصوصی نیز فعالیت دارد که نودو هشت هزار و یکصدو هفتاد و دو شاگرد دختر و پسر درآن مکاتب دربدل پرداخت فیس مصروف آموزش اند.

 توفیقی گفت ، اکنون شرایط تدریس درمکاتب دولتی بهتر شده و خانواده ها میتوانندکه با خاطر راحت فرزندان شان را به مکاتب دولتی شامل نمایند.

 توفیقی همچنان خاطر نشان کرد وزارت معارف تلاش کرده تا امتیازات معلمان معارف را نیز بهتر بسازد و این امر سبب گردیده که عده یی از معلمان که ترک مسلک کرده بودند ، دو باره شامل نصاب معارف شوند.

 دراین حال محمدکبیر حقمل رییس نشرات وزارت معارف میگوید که بررسی و ارزیابی تدریس در مکاتب خصوصی درصدراولویت ها کاری این وزارت قرارداردو اگر کدام مکتب خصوصی از قانون مقررات و نصاب تعلیمی عدول ورزد با آن برخورد میشود.

 وی گفت درحال حاضر چهارمکتب خصوصی به نسبت تخلف ورزی مسدود گردیده اند.

 او نیز بیان داشت که سویه تعلیمی اکنون در مکاتب دولتی بهتر گردیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا