جهان

اظهارات وزیر امورخارجه ایران

تهران – بی بی سی – 28 ثور – باختر
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران تناقض در اظهارات و رفتار مقام‌های امریکایی را مثبت ارزیابی کرد و همزمان از چین و روسیه خواسته است تعهدات خود به برجام را عملا نشان دهند. همزمان رسانه‌ها در امریکا  از تاکید دونالد ترامپ به مشاورانش بر پرهیز از درگیری با ایران خبر می‌دهند.
ظریف که در یک سفر آسیایی به سر می‌برد دیروز در تویترش نوشت: "«وقتی تیم 'ب'یک حرف می‌زند و دونالد ترامپ حرف دیگری، کاملاً آشکار است که این چه کسی که نمی‌داند چه می‌کند. ما (ایران) چندین هزار سال است که می‌دانیم چه فکری باید بکنیم و در مورد امریکا نیز از سال ۱۹۵۳(کودتای ۲۸ اسد) این را می‌دانیم. در برهه کنونی این اتفاق خوبی است."
گروه ب اصطلاحی است که  ظریف برای بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) جان بولتون (مشاور امنیت ملی قصر‌‍سفید) و محمد بن زاید (ولیعهد ابوظبی) به کار می برد و می‌گوید این چهار نفر برخلاف میل دونالد ترامپ در پی درگیر کردن امریکا با ایران هستند.
همزمان رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های ارشد دولتی می گویند دونالد ترامپ تاکید کرده  است که خواستار جنگ با ایران نیست.
بنابر این گزارش‌ها،  ترامپ در جلسه روز چهارشنبه خود به مشاوران و دستیارانش تاکید کرده است که نمی‌خواهد افزایش فشارها بر ایران موجب درگیری شود.
  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا