جامعه

برنامه آگاهی دهی ترویج پول افغانی در غزنی راه‌اندازی شد

غزنی/ 26 قوس/ باختر
برنامه سه روزه آگاهی دهی ترویج پول افغانی در شهر غزنی دیروز راه‌اندازی شد.
در بازارهای غزنی نیز مردم در خریدوفروش اموال همانند ولایت‌های شرقی و جنوبی کشور روپیه پاکستانی و دالر امريكایی به‌جای پول افغانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، به اساس فرمان ریيس جمهور كشور مقام ولايت غزنی  يك كميسیون را كه متشكل از ادارات ذیدخل را موظف کرد که با همكاری با وكلای صنفی دكانداران که در خریدوفروش روزه مره تاجران و كسبه كاران با اسعارخارجی در بازارها جلوگيری شود.
در همين حال محمد الله يكی از دكانداران شهر غزنی از ترويج پول افغانی خرسندی کرد که تنها دكانداران و كسبه كاران در معاملات‌شان از اسعار خارجی استفاده نمی‌کنند، بلكه مسوولان دولتی غزنی نيز به‌جای پول افغانی دالر امريكایی را ترجيح می‌دهند.
او افزود که اگر قانون است بايد بالای همه يكسان تطبيق شود و اسعار خارجی تنها درغزنی مروج نيست، بايد اين فرمان ریيس جمهور در ساير ولايت به خصوص ولايات جنوبی كشور كه تمام معاملات خریدوفروش اموال اجناس تاجران و دکانداران با اسعار خارجي به‌ویژه روپیه پاكستان صورت می‌گیرد.
گفتنی است كه قبلاً نيز کمیته یی، برای جلوگیری از استفاده اسعارخارجی در بازار غزنی موظف شد، اما آنان موفق نشدند كه در اين خصوص كاری را انجام بدهند.  احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا