سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری و صدر اعظم پاکستان روی روابط و همکاری های دوجابنه بحث کردند

کابل باختر 7 سرطان
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز از سوی عمران خان صدر اعظم پاکستان در مقر صدارت آن کشور در شهر اسلام آباد، مورد پذیرایی گرم قرار گرفت و از رییس جمهور غنی به خاطر سفر رسمی‌اش به پاکستان ابراز تشکر کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، پس از نواختن سرود ملی هردو کشور و معاینه قطعه تشریفات توسط محمد اشرف غنی رییس جمهور و صدر اعظم پاکستان ، هر دو جانب هیئت های دولتی عالی رتبه کشورهای شان را به همدیگر معرفی نمودند.
نخست صدر اعظم پاکستان با ابراز امتنان از رییس جمهور افغانستان به خاطر سفرش به پاکستان، این سفر را یک گام مهم در راستای بهبود روابط، همکاری‌ها و ایجاد فضای اعتماد میان دو کشور خواند. وی ابراز امیدواری کرد که این سفر در مقایسه به سفرهای قبلی، مملو از دست آوردها باشد.
در این دیدار هردوجانب تاکید کردند که از اشتباهات گذشته باید آموخت و این اشتباهات در آینده تکرار نشوند، همچنان برای روابط و مناسبات نیک، همکاری ها میان دوکشور و آینده به گونه مشترک کار صورت گیرد.
همچنان رییس جمهور افغانستان و عمران خان بر ترانزیت، تجارت و سرمایه گذاری میان افغانستان و پاکستان تاکید کردند و فیصله صورت گرفت تا کمیته های کاری مشترک هردو کشور برای گام های عملی و عاجل در بخش های یادشده، زمینه را فراهم کنند.
رییس جمهور کشور از پذیرایی گرم و مهمان نوازی صدر اعظم و مردم پاکستان تشکر کرد و گفت: بر اساس اجماع و پیشنهاد نمایندگان لویه جرگه مشورتی صلح که هدف آن ایجاد مناسبات و روابط نیک میان افغانستان و پاکستان می باشد، به پاکستان آمده‌ام.
رییس جمهور کشور ابراز امیدواری کرد که این سفر و بحث ها با مقامات پاکستانی، سر آغاز ایجاد همکاری ها و روابط دولت با دولت میان مردم و دولت های دوکشور شود.
رییس جمهور کشور تصریح کرد که زمینه های فراوانی پیشرفت و همکاری ها برای افغانستان، پاکستان و کشورهای منطقه فراهم شده است و افغانستان در این بخش گام های عملی برداشته است.
رییس جمهور کشور گفت که فکر و دیدگاه همکاری و اتصال منطقه یی، و در این بخش موقعیت و تلاش های افغانستان، باعث شد تا آسیای مرکزی و آسیای جنوبی از نگاه تجارت، ترانزیت و داد و ستد درحال وصل شدن باشند.
رییس جمهور افغانستان گفت که کمیته‌های کاری مشترک میان افغانستان و پاکستان باعث ترغیب نقش فعال پاکستان در بخش های همکاری ها و اتصال منطقه یی خواهد شد. وی افزود که این کار در رشد اقتصادی کشورهای منطقه و رفاه در زندگی مردم، نتایج مثبت در قبال خواهد داشت.#/شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا