سیاست

رییس اجراییه کشور: افزایش مشارکت سیاسی زنان یک ضرورت است

کابل باختر 17 قوس
داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور در دیدار با مسوولان کمیته دادخواهی برای افزایش مشارکت سیاسی زنان در روند صلح گفت که افزایش مشارکت سیاسی زنان یک ضرورت است.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر خبر داد، درآغاز این نشست مسوولان این کمیته از حمایت داکترعبدالله عبدالله در عرصه‌های مختلف به ویژه در کمپاین 16 روزه‌یی که تحت عنوان مبارزه با خشونت علیه زن تدویر یافته بود، قدردانی نموده و از پیشرفت کارشان با توجه به مصوبات نشست گذشته به رییس اجراییه کشور گزارش دادند.
در ادامه نشست، مسوولان این کمیته افزایش مشارکت سیاسی زنان در سطح تصمیم گیری، شفافیت در روند صلح، رسیده گی به مشکلات زنان زندانی، توجه به زنان بیجاشده، تنبیه جدی عاملین خشونت علیه زن، افزایش حضور زنان در نهادهای امنیتی و همچنان توجه به ترفیع زنان را به عنوان عمده‌ترین مطالبات خویش مطرح نمودند.
مسوولان این کمیته افزودند، طرفدار مصالحه هستند؛ اما نگران اند در نتیجه زدوبندها دست آوردهای یک و نیم دهه اخیر مردم افغانستان و زنان این کشور قربانی گردد.
در ادامه آنان همچنان افزایش معلمان زن و گزینش زنان را در سطح رهبری وزارت‌های تحصیلات عالی و معارف ضرورت مبرم دانسته و از رییس اجراییه کشور خواستند که درباره مطالبه‌های شان توجه و رسیده گی نمایند.
سپس داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور از تلاش های این کمیته برای بهبود وضعیت زنان کشور قدردانی نموده خاطرنشان ساخت که در خصوص رسیده گی به مشکلات زنان زندانی نشستی موثر با مسوولان مربوطه صورت گرفته است و تصامیم لازم برای بهبود وضعیت زنان در زندان های افغانستان اتخاذ شده است.
رییس اجراییه کشور افزایش مشارکت سیاسی زنان را یک ضرورت دانسته و به مسوولان این کمیته تعهد سپرد که در رایزنی با سایر رهبران حکومت دراین قسمت توجه می نماید.
داکتر عبدالله عبدالله همچنان یادآورشد که بر حسب ضرورت تلاش می‌نماید بسترهای لازم برای مشارکت زنان در ساختارهای تعلیمی و تحصیلی حکومت فراهم گردد.
رییس اجراییه کشور همچنان درخصوص زنان بیجا شده خاطرنشان ساخت که به مسوولان وزارت مهاجرین وعودت کننده گان هدایت می دهد تا ازامکانات دست داشته برای رفع چالش های زنان بیجا شده استفاده نمایند.
داکترعبدالله عبدالله همچنان علاوه نمود به اداره ارگان های محل هدایت داده است تا گزارش مفصل از برنامه ها وعملکردهای کمیته‌های مبارزه با خشونت علیه زن از ولایات کشور ترتیب نماید تا پیشرفت‌ها و چالش در امر خشونت علیه زنان در سطح ولایات روشن گردد.
در ادامه داکتر عبدالله عبدالله درباره نگرانی اعضای کمیته گفت، حکومت و مردم افغانستان از پروسه صلح به رهبری شورای عالی صلح حمایت می نمایند، اما دست آوردهای پسین که با تلاش‌ها و فداکاری‌های فراوان به دست آمده است به هیچ صورت قربانی مصالحه نخواهد شد. ختم/ ذبیح علم

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا