امنیت

ترتیب لست ترور پنجاه عضو طالبان وقتل بیست و یک عضو این گروه درزابل !؟

کابل باختر/ 12/ دلو
بیست و یک عضو گروه طالبان روز گذشته در پی یک انفجار در ولسوالی ارغنداب ولایت زابل کشته شدند.
مقامات ولایت زابل ضمن تائید این خبر گفته اندانفجار دریک مرکز آموزشی طالبان رخ داده است کشته شدگان افرادی اندکه تازه با گروه طالبان یکجا شده و غرض آموزش فن های نظامی و ساخت ماین با این مرکز پیوسته بودند .
مگر برخی منابع گفته اند که قربانیان افراد سرشناس طالبان درزابل و قندهار اند و مکانی که هدف حمله قرار گرفته مربوط به تشکیلات ملا منصور دادالله است جناح انشعابی که رهبری ملا هیبت الله را به رسمیت نمی شناسد.
حادثه اخیرکه مرگ بیست و یک عضو گروه طالبان رادرپی داشت درست ده روز بعدازآن واقعه صورت میگیرد که شماری از افراد کلیدی طالبان درولایت کندز در خانه ملا عبدالبصیر یکتن از قوماندانان فعال آن گروه در ولسوالی دشت ارچی گردهم آمده بودند و برای فعالیت های بعدی شان برنامه ریزی میکردند که هدف حمله انتحاری افراد وابسته به گروه داعش قرار گرفتند دراین حادثه ملا عبدالسلام والی نام نهاد طالبان برای ولایت کندز به شدت زخم برداشت همچنان شماری دیگری از قوماندانان و افراد این گروه کشته ویا زخمی شدند.
حوادث اخیر درولایت های زابل و کندز که درآن طالبان ، طالبان را هدف قراردادند درست زمانی اتفاق می افتد که اخیراً اخباری به مطبوعات درز کرد که گویا سازمان استخباراتی نظامی پاکستان به منظور تقویت موقف و موضع ملا هیبت الله رهبر طالبان لست پنجاه نفری ازافراد کلیدی طالبان را تهیه نموده و برای ترور آنها برنامه ریزی کرده است . مطابق به برنامه تازه آی، اس،  آی این پنجاه نفر باید ظرف یکماه آینده ترور شوند ترور قاری سیف الله مسوول کمیسیون نظامی واکمالاتی طالبان درولایت زابل اولین حرکت برای عملی ساختن این برنامه است .
منابع امنیتی افغان گفته اند که ترور قاری سیف الله ازسوی شخص بنام حافظ مجید صورت گرفته است . از حافظ مجید به عنوان مشاور ملا هیبت الله یاد شده است درحالیکه وی برای رهبری طالبان یک چهره  ناشناخته است احتمال قوی وجود داردکه حافظ مجید یک نام مستعار باشد در اصل امر او گماشته ای اس آی است که بنام مشاور، نظارت شدید بر کار ملا هیبت الله دارد.
آگاهان امور امنیتی افغان به این باور اندکه حادثه اخیر در زابل یک حمله دیگر بر مخالفان ملا هیبت الله است آنانیکه کشته شدند افراد وابسته جناح مخالف او بودند که ملا هیبت الله را به رسمیت نمی شناسند و درتلاش اند تا از طریق حلقات در کشور های عربی با داعش رابطه برقرار نمایند  و آنانیکه بتاریخ پنج دلو در دشت ارچی ازسوی داعش هدف حمله انتحاری قرار گرفتند افراد و قوماندانان بودند که برای مقاصد ملا هیبت الله کار میکردند و درتامین رابطه میان روسیه و طالبان نقش داشته اند.
آنچه مهم است عمیق شدن اختلافات میان دسته های متخاصم دردرون طالبان است که حالا کارش شان از نقد و انتقاد گذشته بل برای یکدیگر دام میگذارند و یک دیگر را میکشند درحالیکه نمی دانند برنامه اصلی نابودی کلی گروه طالبان و قدرت بخشیدن به داعش است زیرا سازمان استخباراتی کشورهای که جریان طالبان را خلق کردند پروژه طالبان را یک پروژه ناکام میدانند و حالا درصدد تحقق برنامه های شان از طریق داعش اند و بدون شک طالبان دراین برنامه قربانی میدهند و رهبران و قوماندانان این گروه قربانی های اولی اند ملا عمر ، ملا اختر محمد منصور ، ملا دادالله … نمونه های ازاین قربانی ها اند واین دور نیست که اعضای دیگر گروه طالبان به این جمع خواهند بپیوندند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا